Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (6 960 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Mazda 2 1.3 GE 2007

Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 995 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Podczas wstępnych testów, mały wstrząs przed właściwym uderzeniem spowolnił reakcję poduszek powietrznych i kierowca oraz pasażer byli poważnie narażeni. Mazda wykryła i naprawiła problem oprogramowania kontroli poduszek by uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości. Seria wyprodukowana wcześniej również była poddana naprawie. W powtórzonych testach system okazał się sprawny. Kabina pasażerska pozostaje stabilna, a kolana i uda kierowcy oraz pasażera bezpieczne. Producent udowodnił również, że na poziom ochrony nie wpływa rozmiar i pozycja pasażera.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Tylne drzwi otworzyły się podczas uderzenia bocznego przez co auto straciło 1 punkt.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pieszego

dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 16 pkt (100%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 18 pkt (64%)
Bezpieczeństwo dziecka 37 pkt (86%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 83 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Zderzak zapewnia wystarczającą ochronę nóg pieszego. Niestety krytyczne dla głowy obszary maski wypadły bardzo słabo.

Zabezpieczenie dziecka

Mazda 2 uzyskała maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-latka w trakcie testów dynamicznych. Producent może wyłączyć poduszkę powietrzna pasażera, przez co umożliwić montowanie fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak poduszka nie może być dezaktywowana manualnie. Etykiety ostrzegawcze nie są ani adekwatne ani w pełni widoczne. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach słabo oznaczona.

1,5 - letniego Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax-Römer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Mazda 2 1.3 GE