Szukaj
Maserati
Maserati
4,6 (16 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Maserati w pigułce

Test euroncap Maserati Ghibli Diesel, 3.0 TDS, LHD

Maserati Ghibli Diesel, 3.0 TDS, LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1875 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
74%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 95 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażer zajmującego miejsce z przodu. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych rozmiarów zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznym, Ghibli zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenia przed uderzeniem klatki piersiowej było należyte, innych regionów ciała było dobre. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginesowe zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 79 %

Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. W teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy nie jest dostarczana jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system nie został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci, informacje te będą aktualizowane w podręczniku użytkownika.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
24,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Peg-Pérego Primo Viaggio
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
24,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

27 pkt | 74 %

Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była dobra, model został nagrodzony maksymalną liczbą punktów. Powierzchnia maski oferowała dobrą lub odpowiednią ochronę, z słabym wynikiem wskazanym wzdłuż podstawy przedniej szyby i na sztywnych filarach przedniej szyby.

Głowa
14,8 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 81 %

Ghibli wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje wszystkie siedzenia. Ogranicznik prędkości jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia