Przedział pasażerski UX pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera. Dobra ochrona została zapewniona dla kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Lexus pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była dobra lub wystarczająca dla kierowcy i tylnego pasażera. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, przyznana została maksymalna ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. . Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, zdobył pełną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina dziecka 6-cio i 10-cio letniego była dobra, z wyjątkiem szyi, której ochrona była wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznana została maksymalna ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych części ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których UX jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych miejscach i zdobył maksymalną ilość punktów. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, lecz przeważnie dobra lub wystarczająca. System AEB Lexusa UX, jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, tak samo jak innych pojazdów. System zdobył maksymalną ilość punktów w próbach reagowania na pieszych, unikając kolizji we wszystkich scenariuszach testu. W przypadku wykrywania rowerzystów, system wykazał się skutecznością na dobrym poziomie.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. System asystenta pasa ruchu, pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu, ale nie interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, jak robią to systemy w niektórych pojazdach. System asystenta prędkości, wykorzystuje kamerę do określenia lokalnych ograniczeń prędkości. Ograniczenie jest przedstawiane kierowcy i daje mu możliwość ustawienia ogranicznika do wskazanego limitu. Samochód posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc.