Szukaj
Lexus
Lexus
4,5 (923 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Lexus w pigułce

Test euroncap Lexus NX 350h

Lexus NX 350h
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1810 kg
Wynik testu
83%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
83%
Zabezpieczenie przechodnia
91%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.6 pkt | 83 %

Przedział pasażerski modelu NX pozostał stabilny w teście uderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Lexus wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Poza klatką piersiową kierowcy, której ochrona została oceniona jako marginalna na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów w przednim rzędzie były dobrze chronione. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście wykazała, że NX byłby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, dobra lub odpowiednia ochrona została zapewniona we wszystkich krytycznych obszarach ciała zarówno kierowcy, jak i pasażera siedzącego z tyłu. W teście zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W przypadku bardziej dotkliwego uderzenia w słup, ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, a ochrona innych części ciała była dobra. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony pojazdu) była odpowiednia. W NX zastosowano rozwiązanie mające na celu złagodzenie obrażeń ciała pasażerów w takich zderzeniach i chociaż rozwiązanie to wypadło dobrze w teście Euro NCAP, Lexus nie dostarczył dodatkowych informacji, aby wykazać, że działanie to było niezawodne i symetryczne. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa szyjnego. NX jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód posiada również system, który po zderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć wtórnych kolizji.

Uderzenie przodem
14,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
14,7pkt
Zderzenie ze słupem
14,7pkt
Uderzenie z boku
14,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,8pkt
AEB Miasto
1,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.9 pkt | 87 %

W teście zderzenia czołowego ochrona szyi 10-letniego manekina była odpowiednia. Poza tym ochrona obu manekinów dziecięcych była dobra zarówno w teście uderzenia czołowego, jak i zderzenia bocznego z barierą. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić użycie w tym foteliku dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie foteliki, do których przystosowany jest NX, można prawidłowo zamontować i umieścić w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,9pkt

Uderzenie z przodu
15,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
LEXUS KIDFIX 2S
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
LEXUS MAXI PLUS
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

45.2 pkt | 83 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w przeważającej mierze dobra lub wystarczająca. Ochrona miednicy i nóg była dobra we wszystkich testowanych miejscach, a NX uzyskał maksymalną liczbę punktów za te część oceny. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) montowany standardowo w modelu NX, potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg oraz inne pojazdy. W testach jego reakcji na pieszych i rowerzystów system działał dobrze, w większości scenariuszy udawało się uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
15,7 pkt
Głowa
17,4 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
AEB Pieszy
7,0pkt
AEB Rowerzysta
8,7 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

14.7 pkt | 91 %

Autonomiczny system hamowania awaryjnego osiągnął dobre wyniki w testach reakcji na inne pojazdy - prawie we wszystkich przypadkach udało się uniknąć kolizji, a w innych - złagodzić jej skutki. System wspomagania utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli ten zjeżdża z pasa ruchu, a także może interweniować bardziej agresywnie w krytycznych sytuacjach, aby uniknąć zjechania z drogi. System wspomagania prędkości wykrywa lokalne ograniczenia prędkości, a kierowca, może zdecydować się na odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem na wszystkich miejscach siedzących.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
5,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Pre-Collision System (PCS) as a part of LSS+ pack
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry