Przedział pasażerski modelu NX pozostał stabilny w teście uderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Lexus wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Poza klatką piersiową kierowcy, której ochrona została oceniona jako marginalna na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów w przednim rzędzie były dobrze chronione. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście wykazała, że NX byłby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, dobra lub odpowiednia ochrona została zapewniona we wszystkich krytycznych obszarach ciała zarówno kierowcy, jak i pasażera siedzącego z tyłu. W teście zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W przypadku bardziej dotkliwego uderzenia w słup, ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, a ochrona innych części ciała była dobra. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony pojazdu) była odpowiednia. W NX zastosowano rozwiązanie mające na celu złagodzenie obrażeń ciała pasażerów w takich zderzeniach i chociaż rozwiązanie to wypadło dobrze w teście Euro NCAP, Lexus nie dostarczył dodatkowych informacji, aby wykazać, że działanie to było niezawodne i symetryczne. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa szyjnego. NX jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód posiada również system, który po zderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć wtórnych kolizji.
W teście zderzenia czołowego ochrona szyi 10-letniego manekina była odpowiednia. Poza tym ochrona obu manekinów dziecięcych była dobra zarówno w teście uderzenia czołowego, jak i zderzenia bocznego z barierą. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić użycie w tym foteliku dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie foteliki, do których przystosowany jest NX, można prawidłowo zamontować i umieścić w samochodzie.
Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w przeważającej mierze dobra lub wystarczająca. Ochrona miednicy i nóg była dobra we wszystkich testowanych miejscach, a NX uzyskał maksymalną liczbę punktów za te część oceny. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) montowany standardowo w modelu NX, potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg oraz inne pojazdy. W testach jego reakcji na pieszych i rowerzystów system działał dobrze, w większości scenariuszy udawało się uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.
Autonomiczny system hamowania awaryjnego osiągnął dobre wyniki w testach reakcji na inne pojazdy - prawie we wszystkich przypadkach udało się uniknąć kolizji, a w innych - złagodzić jej skutki. System wspomagania utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli ten zjeżdża z pasa ruchu, a także może interweniować bardziej agresywnie w krytycznych sytuacjach, aby uniknąć zjechania z drogi. System wspomagania prędkości wykrywa lokalne ograniczenia prędkości, a kierowca, może zdecydować się na odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem na wszystkich miejscach siedzących.