Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Lexus wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Model zdobył maksymalną liczbę punktów w teście bariery bocznej, za dobrą ochroną wszystkie krytycznych obszarów ciała. W trakcie testów wystąpiły problemy z poduszką powietrzną, Lexus zbadał przyczyny. Czujniki poduszki nieprawidłowo interpretowały sygnał jakim było przyspieszenie pojazdu. Algorytmy sterujące napełnieniem poduszki powietrznej zostały zmienione, testy zostały powtórzone, a ich wynik był prawidłowy. W teście bariery bocznej ochrona klatki piersiowej była marginalna, natomiast brzucha była wystarczająca. Ochrona dla głowy i bioder została oceniona jako dobra. Przednie oraz tylne siedzenia i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Model wyposażony jest w Pre Crash Safety System - Autonomiczny układ hamulcowy, który działa głównie przy niskich prędkościach charakterystycznych podczas jazdy w mieście. Ponieważ system nie jest standardem, jego funkcjonalność przy niskich prędkościach nie kwalifikują się do oceny.
Model zapewnił dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, za co system został wyróżniony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.
Zderzak wykazał dobrą i odpowiednią ochronę nóg pieszego we wszystkich obszarach. Przednia krawędź maski oferowała słabą ochronę regionu miednicy. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów, ze słabym wynikiem dla obszarów sztywnych słupków przedniej szyby.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. System wspomagający polegający na cyfrowym odwzorowaniu prędkości daje kierowcy jasną informację o podjęciu działań związanych ze zmniejszeniem prędkości. System ten umożliwia ustawienie ograniczenia prędkości, oczekuje się że będzie montowany w większości sprzedawanych pojazdów. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja, oczekuje się jednak, że jest dopasowany do większości sprzedawanych samochodów i spełni wymogi EuroNCAP. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, został oceniony jako dobry.