Szukaj
Lexus
Lexus
4,5 (923 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Lexus w pigułce

Test euroncap Lexus NX 300h 'Executive', LHD

Lexus NX 300h 'Executive', LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1809 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.4 pkt | 82 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Lexus wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Model zdobył maksymalną liczbę punktów w teście bariery bocznej, za dobrą ochroną wszystkie krytycznych obszarów ciała. W trakcie testów wystąpiły problemy z poduszką powietrzną, Lexus zbadał przyczyny. Czujniki poduszki nieprawidłowo interpretowały sygnał jakim było przyspieszenie pojazdu. Algorytmy sterujące napełnieniem poduszki powietrznej zostały zmienione, testy zostały powtórzone, a ich wynik był prawidłowy. W teście bariery bocznej ochrona klatki piersiowej była marginalna, natomiast brzucha była wystarczająca. Ochrona dla głowy i bioder została oceniona jako dobra. Przednie oraz tylne siedzenia i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Model wyposażony jest w Pre Crash Safety System - Autonomiczny układ hamulcowy, który działa głównie przy niskich prędkościach charakterystycznych podczas jazdy w mieście. Ponieważ system nie jest standardem, jego funkcjonalność przy niskich prędkościach nie kwalifikują się do oceny.

Uderzenie przodem
14,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
14,7pkt
Zderzenie ze słupem
14,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.2 pkt | 82 %

Model zapewnił dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, za co system został wyróżniony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
22,2pkt
Wydajność
11,8pkt
Instrukcja
6,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Lexus MINI ( ISOFIX )
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,5pkt
Instrukcja
6,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Lexus MIDI ( ISOFIX )
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 69 %

Zderzak wykazał dobrą i odpowiednią ochronę nóg pieszego we wszystkich obszarach. Przednia krawędź maski oferowała słabą ochronę regionu miednicy. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów, ze słabym wynikiem dla obszarów sztywnych słupków przedniej szyby.

Głowa
18,8 pkt
Miednica
0,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.3 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. System wspomagający polegający na cyfrowym odwzorowaniu prędkości daje kierowcy jasną informację o podjęciu działań związanych ze zmniejszeniem prędkości. System ten umożliwia ustawienie ograniczenia prędkości, oczekuje się że będzie montowany w większości sprzedawanych pojazdów. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja, oczekuje się jednak, że jest dopasowany do większości sprzedawanych samochodów i spełni wymogi EuroNCAP. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, został oceniony jako dobry.

Ogranicznik prędkości
1,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,3 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Pre-Collision System
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry