Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy sedan |
Masa | 1585 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Lexus udowodnił Euro NCAP, że poduszki powietrzne chronią kolana i uda pasażera w różnych pozycjach. Jednak pedał hamulcowy cofnął się o więcej niż 100 mm co może powodować pewne zagrożenie dolnych partii nóg kierowcy.
IS zdobyło maksymalną liczbę punktów za ochronę w czasie zderzenia bocznego oraz zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 15 pkt (54%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 80 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
IS uzyskał maksimum punktów za ochronę 3-latka podczas zderzenia czołowego i bocznego, a młodszy pasażer stracił tylko 1 punkt. Przednia poduszka może być wyłączona, by umożliwić zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Informacja o jej statusie podana jest tylko w języku angielskim, ale spełnia wymagania Euro NCAP. Jednak obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach niedostatecznie oznaczona. |
|
1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |