Szukaj
Lexus
Lexus
4,5 (920 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Lexus w pigułce

Lexus GS300 2005

Euro NCAP zezwoliło na powtórne testy, po tym jak tylne drzwi otworzyły się w trakcie zderzenia bocznego. Dzięki poprawkom Toyoty GS300 zdobył maksymalną liczbę punktów w teście zderzenia bocznego i wysoka ocenę zderzenia czołowego. Konstrukcja okazała się bardzo wytrzymała, tylko niewielkie uszkodzenie podczas zderzenia czołowego. Ochrona dziecka bardzo dobra, a ochrona pieszego wystarczająca.
Ogólne dane auta
Klasa Luksusowe auta
Nadwozie coupe
Masa 1630 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Kabina doznała nieznacznego zniekształcenia. Podwójne poduszki powietrzne i napinacze wraz ogranicznikami napięcia pasów stanowią dobre zabezpieczenie przed zbyt wysokim obciążeniem klatki piersiowej. Zarówno odpowiedni projekt wnętrza jak i poduszki powietrzne chronią kolana kierowcy i pasażera. Miękka amortyzująca wyściółka osłania stopy.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System bezpieczeństwa zawiera boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, które zapewniają ochronę również pasażerom na tylnych siedzeniach. GS300 uzyskał maksymalną liczbę punktów w tym rodzaju testów.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 15 pkt (94%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 18 pkt (64%)
Bezpieczeństwo dziecka 41 pkt (95%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 87 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Amortyzacja obszarów krytycznych dla głowy dziecka i dorosłego jest wystarczająca. Dobry rezultat jeśli chodzi o zderzak, troszkę gorszy w przypadku krawędzi przedniej. Dobry wynik na 3 gwiazdki.

Zabezpieczenie dziecka

Przednia poduszka powietrzna dzięki przyciskowi on/off może być wyłączona. Etykieta umieszczona została na końcu przedniego panelu. Status poduszki wyświetlany jest na desce rozdzielczej. W przypadku starszego dziecka zastosowano rekomendowany przez Lexus fotelik Britax Romer Duo Plus, zamontowany przodem dzięki mocowaniom ISOFIX. 1,5-roczny pasażer używał fotelika Britax Romer Baby Safe, tyłem do kierunku jazdy. Poziom ochrony w czasie testów był bardzo dobry.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Lexus GS300