Euro NCAP zezwoliło na powtórne testy, po tym jak tylne drzwi otworzyły się w trakcie zderzenia bocznego. Dzięki poprawkom Toyoty GS300 zdobył maksymalną liczbę punktów w teście zderzenia bocznego i wysoka ocenę zderzenia czołowego. Konstrukcja okazała się bardzo wytrzymała, tylko niewielkie uszkodzenie podczas zderzenia czołowego. Ochrona dziecka bardzo dobra, a ochrona pieszego wystarczająca.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
coupe |
Masa |
1630 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Kabina doznała nieznacznego zniekształcenia. Podwójne poduszki powietrzne i napinacze wraz ogranicznikami napięcia pasów stanowią dobre zabezpieczenie przed zbyt wysokim obciążeniem klatki piersiowej. Zarówno odpowiedni projekt wnętrza jak i poduszki powietrzne chronią kolana kierowcy i pasażera. Miękka amortyzująca wyściółka osłania stopy.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System bezpieczeństwa zawiera boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, które zapewniają ochronę również pasażerom na tylnych siedzeniach. GS300 uzyskał maksymalną liczbę punktów w tym rodzaju testów.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
15 pkt (94%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
18 pkt (64%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
41 pkt (95%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
87 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Amortyzacja obszarów krytycznych dla głowy dziecka i dorosłego jest wystarczająca. Dobry rezultat jeśli chodzi o zderzak, troszkę gorszy w przypadku krawędzi przedniej. Dobry wynik na 3 gwiazdki. |
Zabezpieczenie dziecka |
Przednia poduszka powietrzna dzięki przyciskowi on/off może być wyłączona. Etykieta umieszczona została na końcu przedniego panelu. Status poduszki wyświetlany jest na desce rozdzielczej. W przypadku starszego dziecka zastosowano rekomendowany przez Lexus fotelik Britax Romer Duo Plus, zamontowany przodem dzięki mocowaniom ISOFIX. 1,5-roczny pasażer używał fotelika Britax Romer Baby Safe, tyłem do kierunku jazdy. Poziom ochrony w czasie testów był bardzo dobry.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy
|