Szukaj
Land Rover
Land Rover
4,0 (785 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Land Rover w pigułce

Test euroncap Range Rover 3.0 TD 'Vogue', LHD

Range Rover 3.0 TD 'Vogue', LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2313 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
63%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 91 %

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera zajmującego miejsce z przodu. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony innym pasażerom, różnych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego czujniki badające kompresję żeber wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej, ochrona pozostałych regionów ciała oceniona została jako dobra. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 84 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego, w testach zderzenia czołowego. Ochronę dziecka 3-letniego oceniono jako wystarczającą, zagrożenie nie było nadmierne. W testach wpływu bocznego ochrona obojga dzieci była dobra. Zminimalizowane zostało ryzyko urazów przez kontakt z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jednak niespójna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej dostarczana kierowcy spowodowała, że system nie został nagrodzony. W samochodzie znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 63 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski, we wszystkich testowanych obszarach, zapewniła ochronę ocenioną jako słaba. W obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej lub głowę dziecka, maska w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę.

Głowa
16,6 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia we wszystkich wariantach i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest elementem wyposażenia standardowego, ale nie spełnia wszystkich wymogów Euro NCAP i nie otrzymał nagrody.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia