Range Rover posiada bardzo wytrzymałą konstrukcję, chroni swoich pasażerów nawet w przypadku poważnych zderzeń. Każde z drzwi mogło być normalnie otwarte po testach, a poziom uszkodzenia był niski. Jednak klatka piersiowa kierowcy jest silnie obciążona, co podczas realnego wypadku, powoduje ryzyko obrażeń. Foteliki dzieci sprawowały się generalnie dobrze. Niestety bardzo słaby wynik ochrony pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta terenowe |
Nadwozie |
5-drzwiowy terenowy |
Masa |
2540 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja auta zniosła uderzenie nad wyraz dobrze. Podłoga po stronie kierowcy była lekko wgnieciona, a przesunięcie pedałów sterowniczych niegroźne. Sztywne elementy deski rozdzielczej stwarzają potencjalne niebezpieczeństwo dla kolan kierowcy i pasażera. Pozytywnie na ocenę wpływa 3-pktowy centralny tylny pas bezpieczeństwa. Nie może być on zapięty do momentu właściwego ustawienia siedzenia: użyteczny mechanizm.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Siły zanotowane w przypadku manekina w trakcie testu były jednymi z najniższych w historii Euro NCAP. Boczna wbudowana poduszka powietrza na tułów oraz ta chroniąca głowę zapewnia pełną ochronę zarówno podczas zderzenia ze słupem jak i zderzenia bocznego.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
2 pkt (7%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
29 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Tylko 3 z 18 testowanych pól daje jakąkolwiek amortyzację. To bardzo słaby rezultat, potrzebne poprawki. |
Zabezpieczenie dziecka |
Mocowania ISOFIX (które umożliwiają odpowiednie montowanie fotelików) są obecne, ale foteliki odpowiednie dla tego mechanizmu nie zostały jeszcze oficjalnie dopuszczone do użytku, więc zastosowano zastępcze. Te chroniły dzieci dobrze podczas zderzenia czołowego i bocznego. Etykieta ostrzegawcza została umieszczona na przedniej szybie.
|
1,5 - letniego |
Britax Club Class Extra
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Renaissancetyłem do kierunku jazdy
|