Przedział pasażerski Evoque pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan oraz ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Land Rover pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była dobra lub wystarczająca dla kierowcy oraz tylnego pasażera. Również w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a w przypadku pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Evoque posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich obszarów i przyznana została maksymalna ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Evoque jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Evoque posiada aktywną pokrywę silnika. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy zostanie uderzony i siłowniki podnoszą maskę aby zapewnić większy prześwit pomiędzy powierzchnią maski, a twardymi elementami w komorze silnika. Land Rover pokazał, że system działa w zakresie różnych prędkości i przy zróżnicowanej posturze pieszego, więc system został sprawdzony w roboczym (podniesionym) położeniu. Wyniki próby były przeważnie dobre lub wystarczające. Zderzak zapewnił dobra ochronę nóg pieszego, ale ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi takich jak piesi i rowerzyści. Próby wykazały dobrą skuteczność działania systemu w przypadku pieszych oraz mierną przy wykrywaniu rowerzystów.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania przy prędkościach pozamiejskich. Evoque posiada również w standardowym wyposażeniu system asystenta pasa ruchu, który pomaga kierowcy uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu i może interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. Standardowym wyposażeniem jest również przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń oraz manualnie sterowany ogranicznik prędkości. System wykrywania ograniczeń prędkości jest dostępny jako wyposażenie opcjonalne i nie został uwzględniony w tej ocenie.