Szukaj
Land Rover
Land Rover
4,0 (785 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Land Rover w pigułce

Test euroncap Range Rover Evoque R Dynamic 'S', 2.0 diesel, RHD

 Range Rover Evoque R Dynamic 'S', 2.0 diesel, RHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1956 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
73%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36 pkt | 94 %

Przedział pasażerski Evoque pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan oraz ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Land Rover pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była dobra lub wystarczająca dla kierowcy oraz tylnego pasażera. Również w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a w przypadku pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Evoque posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,5pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.7 pkt | 87 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich obszarów i przyznana została maksymalna ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Evoque jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,7pkt

Uderzenie z przodu
15,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.8 pkt | 72 %

Evoque posiada aktywną pokrywę silnika. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy zostanie uderzony i siłowniki podnoszą maskę aby zapewnić większy prześwit pomiędzy powierzchnią maski, a twardymi elementami w komorze silnika. Land Rover pokazał, że system działa w zakresie różnych prędkości i przy zróżnicowanej posturze pieszego, więc system został sprawdzony w roboczym (podniesionym) położeniu. Wyniki próby były przeważnie dobre lub wystarczające. Zderzak zapewnił dobra ochronę nóg pieszego, ale ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi takich jak piesi i rowerzyści. Próby wykazały dobrą skuteczność działania systemu w przypadku pieszych oraz mierną przy wykrywaniu rowerzystów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
6,0 pkt
Głowa
19,2 pkt
Miednica
3,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.5 pkt | 73 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania przy prędkościach pozamiejskich. Evoque posiada również w standardowym wyposażeniu system asystenta pasa ruchu, który pomaga kierowcy uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu i może interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. Standardowym wyposażeniem jest również przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń oraz manualnie sterowany ogranicznik prędkości. System wykrywania ograniczeń prędkości jest dostępny jako wyposażenie opcjonalne i nie został uwzględniony w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Autonomous Emergency Braking
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry