Szukaj
Land Rover
Land Rover
4,0 (785 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Land Rover w pigułce

Land Rover Freelander 2003

Freelander to małe auto off-road, które zostało zaprojektowane prawie 10 lat temu. Kabina strukturalnie niestabilna w trakcie zderzenia czołowego. Drzwi kierowcy wygięły się powodując dodatkowo uszkodzenie przedniego panelu. Obciążenie klatki piersiowej oraz nóg kierowcy są znacznie zbyt wysokie. Brak bocznych poduszek podczas zderzenia bocznego dodatkowo negatywnie wpływa na bezpieczeństwo klatki piersiowej. Foteliki spisały się pozytywnie tylko w trakcie testów uderzenia bocznego. Ochrona pieszego przeciętna jak dla tego typu aut.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta terenowe
Nadwozie terenowy
Masa 1485 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Siedzenia oraz poduszki powietrzne chronią przedniego pasażera oraz kierowcę, ale nacisk na klatkę piersiową jest zbyt duży. Drzwi kierowcy wygięły się wzdłuż środkowej belki, uszkodzenia doznała również podłoga. Sztywne elementy deski rozdzielczej to dodatkowe niebezpieczeństwo. Pozytywnie na ocenę wpłynęła obecność 3-pktowego centralnego tylnego pasa. Brak jednak zabezpieczenia jeśli chodzi o właściwe zamontowanie siedzeń.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Freelander nie zapewnia wysokiego poziomu bezpieczeństwa, nawet dzięki swoim rozmiarom. Klatka piersiowa kierowcy ma kontakt z przednim panelem, drzwiami i bokami fotelu.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 6 pkt (38%)
Zderzenie boczne 13 pkt (81%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 7 pkt (25%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 24 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Krawędź przednia i zderzak nie oferują praktycznie żadnej ochrony. Troszkę lepiej w przypadku maski.

Zabezpieczenie dziecka

Starsze dziecko umieszczono w foteliku przodem, młodsze - tyłem do kierunku jazdy. Podczas zderzenia czołowego głowa w żadnym z przypadków nie była w pełni chroniona. Szyja młodszego była również obciążona. Land Rover uważa, że fotelik był zbyt mały. Mimo wszystko jeśli chodzi o zderzenie boczne było dużo lepiej. Etykiety na foteliku 3-latka nie był zbyt pomocne podczas montażu. Freelander nie posiada ostrzeżeń przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu.

1,5 - letniego Britax Rock-a-tot tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Renaissancetyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Land Rover Freelander