Szukaj
Land Rover
Land Rover
4,0 (785 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Land Rover w pigułce

Test euroncap Land Rover Discovery Sport 2.2 diesel SE, RHD

Land Rover Discovery Sport 2.2 diesel SE, RHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1901 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
82%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36 pkt | 93 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych regionów ciała. Ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera oceniono jako dobrą. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W cięższym teście słupa bocznego czujniki wykazały słabą ochronę klatki piersiowej, ale inne obszary pozostawały dobrze chronione. Fotele i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Model wyposażony jest autonomiczny system hamowania awaryjnego, co pozwala w większości przypadków uniknąć kolizji. System działa przy mniejszych prędkościach, charakterystycznych dla jazdy w mieście.

Uderzenie przodem
14,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,2pkt
AEB Miasto
2,8 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

Model zapewnił dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, za co system został wyróżniony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
23,0pkt
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
11,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 69 %

Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego odnotowaną we wszystkich obszarach. Przednia krawędź maski oferowała głównie słaby poziom ochrony miednicy we wszystkich testowanych obszarach, nie zdobyła żadnych punktów. Model wyposażony jest w aktywną maskę, która unosi się w momencie uderzenia pieszego. Badania wykazały, że system działa poprawnie dla szerokiego wachlarza prędkości oraz postur pieszych. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów, także w obszarach sztywnych słupków przedniej szyby.

Głowa
19,2 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

11 pkt | 82 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako element standardowy wyposażenia i spełnia wymogi EuroNCAP. Autonomiczny system hamowania awaryjnego działa w zakresie prędkości od 10-80 km/h, wykazał dobre wyniki.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Autonomous Emergency Braking
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry
Multimedia