Przedział pasażerski Discovery pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. Land Rover pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych wielkościach, siedzących na różnych miejscach. Poduszka powietrzna kierowcy nie zapewniła wystarczającego ciśnienia aby zapobiec zapadaniu się głowy w kierunku kierownicy i samochód został za to ukarany. W próbie zderzenia czołowego na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona kierowcy była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Odczyty ściśnięcia klatki piersiowej tylnego pasażera wskazały mierną ochronę tej części ciała, z dobrą ochrona wszystkich pozostałych obszarów. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem. Aczkolwiek, w próbie zderzenia z barierą drzwi kierowcy otworzyły się i samochód został za to ukarany. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Discovery posiada w standardzie autonomiczny system hamowania awaryjnego. W testach działania przy niskich prędkościach system sprawdził się dobrze, unikając zderzeń do 35km/h i redukując prędkość kolizji w próbach przy prędkości do 50km/h.
W teście zderzenia czołowego, ochrona szyi manekina 10-letniego została oceniona jako mierna, tak samo jak ochrona klatki piersiowej manekina 6-letniego. W pozostałych obszarach ochrona była dobra lub wystarczająca. W teście bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów została oceniona jako dobra i przyznano maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Większość fotelików dla których Discovery został zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca w większości sprawdzanych miejsc, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi wzdłuż przedniej krawędzi maski. Ochrona nóg pieszego zapewniona przez zderzak była dobra i została przyznana maksymalna ilość punktów. Ochrona miednicy była zróżnicowana z kilkoma dobrymi i kilkoma bardzo słabymi obszarami. Autonomiczny system hamowania awaryjnego zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP przy ochronie pieszego, z całkowitym uniknięciem obiektu do 40km/h i wystarczającym zredukowaniem prędkości powyżej tego pułapu.
Autonomiczny system hamowania awaryjnego sprawdził się dobrze w testach jego funkcjonalności przy prędkościach pozamiejskich. System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest standardowym wyposażeniem, tak samo jako sterowany manualnie ogranicznik prędkości. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem na wszystkich miejscach, łącznie z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń.