Szukaj
Land Rover
Land Rover
4,0 (785 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Land Rover w pigułce

Test euroncap Land Rover Discovery, 2.0 diesel

 Land Rover Discovery, 2.0 diesel
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2390 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
75%
Zabezpieczenie przechodnia
73%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.3 pkt | 90 %

Przedział pasażerski Discovery pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. Land Rover pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych wielkościach, siedzących na różnych miejscach. Poduszka powietrzna kierowcy nie zapewniła wystarczającego ciśnienia aby zapobiec zapadaniu się głowy w kierunku kierownicy i samochód został za to ukarany. W próbie zderzenia czołowego na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona kierowcy była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Odczyty ściśnięcia klatki piersiowej tylnego pasażera wskazały mierną ochronę tej części ciała, z dobrą ochrona wszystkich pozostałych obszarów. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem. Aczkolwiek, w próbie zderzenia z barierą drzwi kierowcy otworzyły się i samochód został za to ukarany. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Discovery posiada w standardzie autonomiczny system hamowania awaryjnego. W testach działania przy niskich prędkościach system sprawdził się dobrze, unikając zderzeń do 35km/h i redukując prędkość kolizji w próbach przy prędkości do 50km/h.

Uderzenie przodem
6,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
2,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.5 pkt | 80 %

W teście zderzenia czołowego, ochrona szyi manekina 10-letniego została oceniona jako mierna, tak samo jak ochrona klatki piersiowej manekina 6-letniego. W pozostałych obszarach ochrona była dobra lub wystarczająca. W teście bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów została oceniona jako dobra i przyznano maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Większość fotelików dla których Discovery został zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
21,6pkt

Uderzenie z przodu
13,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
10,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

31.7 pkt | 75 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca w większości sprawdzanych miejsc, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi wzdłuż przedniej krawędzi maski. Ochrona nóg pieszego zapewniona przez zderzak była dobra i została przyznana maksymalna ilość punktów. Ochrona miednicy była zróżnicowana z kilkoma dobrymi i kilkoma bardzo słabymi obszarami. Autonomiczny system hamowania awaryjnego zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP przy ochronie pieszego, z całkowitym uniknięciem obiektu do 40km/h i wystarczającym zredukowaniem prędkości powyżej tego pułapu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
6,0 pkt
Głowa
15,5 pkt
Miednica
4,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.8 pkt | 73 %

Autonomiczny system hamowania awaryjnego sprawdził się dobrze w testach jego funkcjonalności przy prędkościach pozamiejskich. System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest standardowym wyposażeniem, tak samo jako sterowany manualnie ogranicznik prędkości. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem na wszystkich miejscach, łącznie z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Autonomous Emergency Braking
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry