Przedział pasażerski Land Rovera Defender pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów, ze względu na sztywną strukturę deski rozdzielczej, wykazały marginalną ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Duża masa i przednia konstrukcja pojazdu sprawiają, że jest on agresywnym partnerem zderzającego się pojazdu, w wyniku czego wynik w teście przedniego przesunięcia został odpowiednio obniżony. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera, była dobra lub wystarczająca, za wyjątkiem klatki piersiowej pasażera z tyłu, której ochrona została oceniona jako marginalna na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej. Zarówno w teście bocznego zderzenia z barierą, przedstawiającym zderzenie z innym pojazdem, jak i przy silniejszym uderzeniu bocznym w słup, ochrona była dobra pod każdym względem, a Defender zdobył maksymalną liczbę za te testy. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako wystarczające. Defender nie został wyposażony w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Defender posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania po kolizyjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec udziałowi pojazdu w zderzeniu wtórnym. Pojazd posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.
W próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych części ciała. W związku z czym Defender uzyskał maksymalną ilość punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Britax Römer KidFix XP (jako uniwersalny CRS, wykorzystujący pasy bezpieczeństwa) nie przeszedł testu długości pasa Euro NCAP dla urządzeń przytrzymujących skierowanych tyłem do kierunku jazdy na opcjonalnych siedzeniach trzeciego rzędu. Używany przodem do kierunku jazdy, zgodnie z zamierzeniami Land Rovera, CRS może być prawidłowo zainstalowany. Land Rover oświadcza, że fotelik dziecięcy nie powinien być montowany na opcjonalnym fotelu środkowym w pierwszym rzędzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub odpowiednia. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy została oceniona jako słaba we wszystkich pozycjach testowych. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych, rowerzystów, a także innych pojazdów. W testach reakcja systemu na pieszych była odpowiednia, a na rowerzystów dobra, przy czym w większości przypadków system pozwalał unikać lub łagodzić kolizje. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.
Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia. Defender wyposażony jest w system przypominający o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, w tym na opcjonalnych siedzeniach trzeciego rzędu. Pojazd wyposażony jest również w funkcję wykrywania zmęczenia kierowcy, która wykorzystuje sygnały sterujące, aby wykryć, kiedy kierowca jest zmęczony lub w inny sposób osłabiony. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę oraz mapę cyfrową do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Kierowca może pozwolić systemowi odpowiednio ograniczyć prędkość.