Szukaj
Lancia
Lancia
4,3 (1 024 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Lancia w pigułce

Lancia Ypsilon Elefantino 1999

Konstrukcja Ypsilon stała się niestabilna na skutek uderzenia co stwarza poważne zagrożenie dla kierowcy. Przesunięcie belek wspierających przód auta spowodowało uszkodzenie podłogi. Kontakt głowy z poduszką powietrzną nie jest stały. W trakcie zderzenia bocznego próg drzwi naruszył siedzenie, powodując zagrożenie bezpieczeństwa miednicy kierowcy. Dodatkowy minus to tylko 2-pktowy tylny centralny pas oraz słabe etykiety ostrzegawcze.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 895 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Uderzenie spowodowało poważne uszkodzenie przednich belek. Przedni panel stracił integralność. Kierownica przesunęła się w tył i do góry, uderzyła w klatkę piersiową kierowcy wystarczająco mocno by spowodować śmiertelne obrażenia. Uszkodzenie i tarcie ostrych krawędzi w podłogę naraża z kolei stopy. Podobnie negatywnie oceniono obszar kolan. Zanotowano również kontakt głowy z deską rozdzielczą, ale nie był on groźny.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Siły uderzenia zniszczyły siedzenie powodując wysokie ryzyko obrażeń. Przesunięcie drzwi z kolei wpływa na zniekształcenie progu na całej długości. Głowa i boczna część klatki piersiowej mają kontakt z wewnętrzną stroną drzwi. Poręcz została zniszczona oraz uderzyła w brzuch kierowcy. Bardzo słaby wynik.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 3 pkt (19%)
Zderzenie boczne 10 pkt (63%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 12 pkt (43%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 23 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Większość punktów Ypsilon otrzymał po części za ochronę dorosłego, a po części za amortyzację oferowaną dziecku.

Zabezpieczenie dziecka

Fotelik zastosowany w przypadku 3-latka zamocowano przy użyciu normalnego pasa. Zapobiegło to zbytniemu obciążeniu głowy, ale dało nikły efekt podczas zderzenia bocznego. Brak bocznych części fotelika spowodowało uderzenie głowy w sąsiedni fotelik młodszego pasażera. Etykiety nie są trwałe i słabo widoczne.

1,5 - letniego Kiddy Lineaccessory przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy Mega-baseprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Lancia Ypsilon Elefantino