Szukaj
Lancia
Lancia
4,3 (1 024 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Lancia w pigułce

Test euroncap Lancia Voyager 2.8l Diesel, Automatic, Platinum

Lancia Voyager 2.8l Diesel, Automatic, Platinum
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
2183 kg
Wynik testu
79%
Ochrona dorosłego
67%
Ochrona dziecka
47%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29 pkt | 79 %

Kabina pasażerska podczas zderzenia czołowego pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały słabą ochronę kolan i ud pasażera miejsca przedniego. Kolumna kierownicy stanowi zagrożenie dla kierowcy. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę, w teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona większości regionów ciała została oceniona jako dobra, wystarczająca dla klatki piersiowej. Fotele i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenie w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
10,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

33 pkt | 67 %

Na podstawie odczytów z manekinów, model uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 3-letniego. W teście bariery bocznej ochrona dostarczona dziecku 18-miesięcznemu jak I 3-letniemu była dobra, zminimalizowała ryzyko uszkodzenia. System ISOFIX fotelika samochodowego dla dziecka jest umieszczany na statywach, konstrukcja została naruszona podczas testów zderzenia czołowego- Euro NCAP nie przyznał punktów. Lancia zagwarantowała poprawki mające na celu wykluczyć możliwe ryzyko. Poduszka powietrzna pasażera nie może zostać odłączona, co uniemożliwia ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Etykiety umieszczone na osłonach przeciwsłonecznych ostrzegają o niebezpieczeństwie, spowodowanym przez nieodpowiednie umieszczenie fotelika względem poduszki powietrznej. Etykieta jednak, ze względu na ograniczoną ilość tłumaczeń nie spełnia wymogów Euro NCAP.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
9,6pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
0,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
0,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

17 pkt | 47 %

Model wyposażony jest w “aktywną” maskę. Czujniki umieszczone w zderzakach ustalają, kiedy pieszy został uderzony i pobudzając maskę do podnoszenia, w celu dostarczenia lepszej ochrony. Lancia wykazała, że system pracuje dla szerokiego zakresu prędkości. Większość obszarów mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka zaproponowało słabą ochronę. Obszary mogące zostać uderzone przez biodro i miednicę pieszego oferowały słabą pomoc i nie zdobyły żadnych punktów. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego.

Głowa
11,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymogi Euro NCAP. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny dla modelu. System przypomnienia o zapięciu pasów obejmuje jedynie miejsca przednie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer