Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Pomimo, że odczyty z manekinów były dobre, analiza wykazała, że poduszka powietrzna nie była wystarczająco napełniona powietrzem co powodowało spłaszczenie z obręczą kierownicy i zostało uznane za karalne. Odczyty wykazały dobrą ochronę kolan i ud pasażerów zajmujących przednie miejsca. Lancia wykazała, że podobny poziom ochrony będzie dostarczony pasażerom pozostałych miejsc. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów. W cięższym teście słupa bocznego, czujniki na manekinach wykazały marginalny poziom ochrony klatki piersiowej i brzucha. Miejsca oraz zagłówki zapewniają marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.
Podczas testów odnotowano dobrą ochronę dziecka. W teście bariery bocznej czujniki na manekinach wykazały dobre zabezpieczenie przed urazami głowy. Poduszka powietrzna pasażera nie może zostać odłączona, w związku fotelik dziecka nie może być umieszczany tyłem do kierunku jazdy. Informacje o niebezpieczeństwie wynikającym z nieprawidłowego ustawienia fotelika są jasno wyjaśnione na stałej etykiecie.
Model wyposażony jest w „aktywną” maskę. Czujniki w zderzaku ustalają, kiedy pieszy został uderzony I pobudzają podnoszenie maski w celu zapewnienia lepszej ochrony. Lancia wykazała, że system pracuje dla szerokiego zakresu prędkości. W obszarach, które mogą zostać uderzone przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, maska zapewniała dobrą ochronę. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, zdobywając maksymalną liczbę punktów. Frontowa krawędź maski przewiduje słabą ochronę we wszystkich testowanych obszarach.
Model w wyposażeniu standardowym zawiera elektroniczną kontrolę stabilności, która spełniła wymagania Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje miejsca przednie. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.