Na skutek uderzenia czołowego, zauważono częściowe rozerwanie pasa bezpieczeństwa kierowcy w obszarze mocowania w dolnej części słupka B. Uszkodzenie było spowodowane przez szyny, po których porusza się fotel. Kia zastosowała modyfikacje i zabezpieczenie przed uszkodzeniem pasa w nowo produkowanych egzemplarzach, a obecni użytkownicy Vengi są zaproszeni do udania się do serwisu, by wprowadzić poprawki. W czasie zderzenia czołowego wykryto kontakt klatki piersiowej kierowcy z kierownicą. Ponadto twarde elementy deski rozdzielczej prezentują potencjalne ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Pomiar obciążenia manekina wykazał różnice w przesunięciu górnych i dolnych części nogi, co wskazuje na ryzyko uszkodzeń kolana. Kabina pasażerska pozostała stabilna. W przypadku zderzenia bocznego, Venga zdobyła komplet punktów. Jeśli chodzi o bardziej poważne zderzenie ze słupem, pomiary obciążenia manekina wykazały marginalny poziom ochrony klatki piersiowej i dobre zabezpieczenie pozostałych obszarów. Ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa była również dobra.
W czasie zderzenia czołowego, głowa manekina 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem do kierunku jazdy, nie przemieściła się nadmiernie, jednak wracając uderzyła w słupek C. Podczas zderzenia bocznego, oba manekiny były prawidłowo chronione przez foteliki. Poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jasna informacja o statusie poduszki sprawiła, że system został uwzględniony w ocenie przez Euro NCAP. Trwała etykieta ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki powietrznej.
Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę jaką zapewnia nogom pieszego. Przednia krawędź oferuje już tylko marginalne zabezpieczenie. Większość krytycznych dla głowy dziecka obszarów maski otrzymała dobrą ocenę i przeważnie bardzo słabą jeśli chodzi o głowę dorosłego.
ESC jest wyposażeniem opcjonalnym w jednym wariancie Vengi w 4 europejskich krajach, w przypadku pozostałych jest montowany jako element standardowy. Jako, że spodziewa się, że będzie montowany w standardzie w większości sprzedawanych egzemplarzy, Euro NCAP uwzględniło ten system w ogólnym wyniku auta. Ogranicznik prędkości nie jest oferowany w standardzie w żadnej wersji i nie zakwalifikował się do oceny. System przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera zapewniany jest jako wyposażenie standardowe.