Przedział pasażerski Stingera pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, miednica tylnego pasażera wysunęła się spod części biodrowej pasa bezpieczeństwa. Mimo, że wartości obrażeń odniesionych przez manekina nie były nadmierne, samochód został ukarany i ocena tej części ciała została oceniona jako bardzo słaba. W tej próbie ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała manekina kierowcy była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, Stinger zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Również w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazał mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Stinger posiada w standardzie autonomiczny system hamowania awaryjnego. W próbach działania systemu przy niskich prędkościach, kiedy dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, system zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji przy wszystkich prędkościach testu.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona klatki piersiowej i szyi manekina 10-letniego została oceniona jako mierna; bazując, w przypadku klatki piersiowej na przeciążeniach żeber, a w przypadku szyi, na siłach rozciągających. Ochrona 6-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Stinger jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Stinger posiada podnoszoną, "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy zostanie potrącony, a siłowniki podnoszą wtedy maskę, aby zapewnić większą odległość od twardych elementów w komorze silnika. Kia pokazała, że system działał niezawodnie dla pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, system został sprawdzony w podniesionym położeniu. Odnotowano wyniki niemal wyłącznie dobre lub wystarczające, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach i podszybiu. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego była dobra lub wystarczająca, a dla obszaru miednicy przeważnie dobra. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach wykrywania pieszych, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w prawie wszystkich scenariuszach testu.
Autnomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki we wszystkich scenariuszach testu. Ogranicznik prędkości rozpoznaje lokalne ograniczenia prędkości i przekazuje informacje o nich kierowcy, który może ustawić odpowiedni limit prędkości. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruch i delikatnie koryguje tor jazdy. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich siedzeń, ale system ten nie jest oferowany dla tylnych miejsc.