Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 482 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Stinger 2.2 CRDi, GT-Line

 Kia Stinger 2.2 CRDi, GT-Line
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1806 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
78%
Zabezpieczenie przechodnia
82%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.4 pkt | 93 %

Przedział pasażerski Stingera pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, miednica tylnego pasażera wysunęła się spod części biodrowej pasa bezpieczeństwa. Mimo, że wartości obrażeń odniesionych przez manekina nie były nadmierne, samochód został ukarany i ocena tej części ciała została oceniona jako bardzo słaba. W tej próbie ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała manekina kierowcy była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, Stinger zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Również w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazał mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Stinger posiada w standardzie autonomiczny system hamowania awaryjnego. W próbach działania systemu przy niskich prędkościach, kiedy dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, system zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.7 pkt | 81 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona klatki piersiowej i szyi manekina 10-letniego została oceniona jako mierna; bazując, w przypadku klatki piersiowej na przeciążeniach żeber, a w przypadku szyi, na siłach rozciągających. Ochrona 6-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Stinger jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
20,7pkt

Uderzenie z przodu
12,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Romer KidFix II
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Dream
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

33 pkt | 78 %

Stinger posiada podnoszoną, "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy zostanie potrącony, a siłowniki podnoszą wtedy maskę, aby zapewnić większą odległość od twardych elementów w komorze silnika. Kia pokazała, że system działał niezawodnie dla pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, system został sprawdzony w podniesionym położeniu. Odnotowano wyniki niemal wyłącznie dobre lub wystarczające, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach i podszybiu. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego była dobra lub wystarczająca, a dla obszaru miednicy przeważnie dobra. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach wykrywania pieszych, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w prawie wszystkich scenariuszach testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,5 pkt
Głowa
17,4 pkt
Miednica
5,5 pkt
Nogi
5,6 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.9 pkt | 82 %

Autnomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki we wszystkich scenariuszach testu. Ogranicznik prędkości rozpoznaje lokalne ograniczenia prędkości i przekazuje informacje o nich kierowcy, który może ustawić odpowiedni limit prędkości. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruch i delikatnie koryguje tor jazdy. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich siedzeń, ale system ten nie jest oferowany dla tylnych miejsc.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,8 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry