Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 465 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV, LHD

Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV, LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1748 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
72%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.4 pkt | 87 %

Kia Sportage dzieli wspólną platformę z testowanym w ubiegłym roku Hyundaiem Tucsonem. Tam, gdzie było to konieczne, Euro NCAP przeprowadziło testy na modelu Sportage, ale w pozostałych przypadkach wykorzystano wyniki Tucsona. Przedział pasażerski Sportage pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wyniki manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Kia wykazała, że podobny poziom ochrony zostałby zapewniony osobom o różnych rozmiarach i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście, wykazały, że Sportage byłby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W przypadku zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej manekina, ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna. W pozostałych przypadkach ochrona była dobra lub odpowiednia. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub odpowiednia. W przypadku poważniejszego zderzenia bocznego z słupem, odczyty dotyczące ucisku żeber manekina, wskazywały na marginalną ochronę tego obszaru, ale ochrona innych obszarów ciała była dobra. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu, gdy jest uderzone z dalszej strony) okazała się odpowiednia. Sportage posiada środek zaradczy łagodzący obrażenia pasażerów w takich zderzeniach, który dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa. Sportage posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który po zderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć wtórnych kolizji.

Uderzenie przodem
13,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.5 pkt | 86 %

Zarówno w testach zderzenia czołowego, jak i testów zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca, zarówno dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje jasne informacje dotyczące stanu poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Sportage został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,5pkt

Uderzenie z przodu
15,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix 2R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior III
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.1 pkt | 66 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w przeważającej mierze dobra lub wystarczająca, przy czym odnotowano kilka słabych wyników w przypadku sztywnych słupków szyby przedniej. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich miejscach testu, ale ochrona miednicy, choć mieszana, była przeważnie słaba lub niedostateczna. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Sportage potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach jego reakcji na pieszych, skuteczność systemu była odpowiednia, podczas gdy jego reakcja na rowerzystów została oceniona jako dobra.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
12,3 pkt
Głowa
16,2 pkt
Miednica
1,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
23,8 pkt
AEB Pieszy
5,1pkt
AEB Rowerzysta
7,2 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

11.6 pkt | 72 %

System AEB wypadł marginalnie w testach jego reakcji na inne pojazdy, przy czym jego skuteczność pogorszyła się przy wyższych prędkościach testowych. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem, a samochód jest wyposażony w system Driver Attention Warning, który monitoruje sygnały z układu kierowniczego i wydaje ostrzeżenie w przypadku wykrycia wzoru charakterystycznego dla sennej lub zaburzonej jazdy. System ograniczenia prędkości oparty na kamerze wykrywa lokalne ograniczenia i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. Jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, system oparty na kamerze delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby na przykład uniknąć zjechania z drogi.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,7 pkt
Systemy AEB
2,9 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision-Avoidance Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny