Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Twarde elementy deski rozdzielczej prezentują potencjalne zagrożenie dla kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Tylko na podstawie pomiarów obciążenia, Soul uzyskała maksymalną liczbę punktów za ochronę kierowcy z trakcie zderzenia bocznego. Jednak notę obniżono o 1 pkt z powodu odblokowania drzwi na skutek uderzenia. Tylko marginalne zabezpieczenie podczas zderzenia ze słupem. Bardzo dobra ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa.
Na podstawie pomiarów obciążenia, ochrona dzieci w trakcie obu testów zderzeniowych została oceniona na maksimum punktów. Przednie przesunięcie głowy 3-latka nie było nadmierne, w przypadku obu przedziałów wiekowych foteliki dobrze chronią głowę. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna.
Przednia krawędź oferuje bardzo słabą amortyzację uderzenia nóg przechodnia. Również krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski nie uzyskały wysokiej noty. Tylko zderzak w przeważającej mierze zapewnia dobrą ochronę przed obrażeniami.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji Kia Soul, podobnie jak system przypominający o zapięciu wszystkich pasów.