Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Jednak kontrola samochodu po testach wykazała pęknięcia powierzchni podłogowej w miejscu przewidziane na nogi kierowcy. Wykluczyło to gwarancję, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W cięższym teście słupa bocznego czujniki badające kompresję żeber wykazały słabą ochronę klatki piersiowej. Modele z numerem VIN KNAJP816LF7778250 wyposażone były we wczesną wersję bocznej poduszki powietrznej. Obecnie KIA zaktualizowała i ulepszyła konstrukcję, która zostaje stopniowo wdrażana. Przednie fotele i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych foteli wykazała marginalne zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego.
Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczona jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co model został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.
Zderzak w przeważającej mierze zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź maski oferowała głównie słaby poziom ochrony miednicy we wszystkich testowanych obszarach, przez co model nie zdobył żadnych punktów. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę głowy pieszego, słaba ochrona została odnotowana w obszarach sztywnych słupków przedniej szyby.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, przewiduje się jednak duże zainteresowanie montażem systemu w sprzedawanych samochodach. W związku z tym system został uwzględniony w ocenie i spełnia wymogi EuroNCAP. Autonomiczny system hamowania awaryjnego nie jest dostępny.