Rezultaty Sorento powinny być opublikowane już w ubiegłym roku. Jednak słabe osiągi podczas jednej z ich części spowodowało opóźnienie publikacji do teraz. Kia wykorzystała ten czas na poprawki bezpieczeństwa obszaru kolan kierowcy orz pasażera. Sorento zdobyło 4 gwiazdki, ale niektóre wady pozostały. Podczas zderzenia czołowego przedni pasażer odczuwa znacznie większy nacisk na klatkę piersiową niż kierowcy, co uwzględniono w ocenie. Foteliki zapewniają ochronę głów dzieci w trakcie obu testów. Niestety w trakcie zderzenia bocznego 1,5-roczny pasażer ryzykuje obrażenia klatki piersiowej, mimo że zastosowano fotelik tyłem do kierunku jazdy. Bardzo słaba ochrona pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta terenowe |
Nadwozie |
terenowy |
Masa |
2115 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska doznała uszkodzeń, ale nie na tyle poważnych by straciła integralność. Poduszka powietrzna kierowcy zawiodła, a zderzenie spowodowało silne przesunięcie kierownicy. Podłoga natomiast została dosłownie zniszczona. Sorento nadal, mimo zmniejszenia, prezentuje zagrożenie bezpieczeństwa kolan.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Auta takie jak Sorento powinny dawać dobre wyniki w tym rodzaju testów, z powodu wysokiego ustawienia siedzeń. Kia spełnia te wymogi, uzyskała maksymalną liczbę punktów.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
9 pkt (56%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
3 pkt (11%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
25 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Tylko krytyczne w przypadku dorosłego pieszego obszary maski oferują pewną amortyzację. Brak punktów jeśli chodzi o inne elementy przodu auta. Bardzo słaby wynik. Kia obiecuje zwrócić uwagę na ochronę pieszego w przyszłych projektach. |
Zabezpieczenie dziecka |
3-latek został umieszczony w foteliku przodem, młodszy pasażer - tyłem do kierunku jazdy. W przypadku starszego dziecka poziom bezpieczeństwa był wysoki zarówno w trakcie zderzenia czołowego jak i bocznego. Auto spełniło wszystkie wymagania Euro NCAP. Jednak 1,5-roczne dziecko nie było chronione w trakcie zderzenia czołowego, możliwe obrażenia szyi. To dość nietypowe jeśli chodzi o ten rodzaj fotelika. Lepiej jeśli chodzi o drugi rodzaj zderzenia. Etykiety są jasne, ale nie trwałe oraz nie zawsze widoczne (umieszczone na osłonie przeciwsłonecznej).
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy
|