Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Podwójne napinacze zabezpieczyły kolana przed deską rozdzielczą, zanotowano niskie obciążenia. Jednak kolumna kierownicza i stacyjka prezentują potencjalne ryzyko obrażeń kierowcy różnych rozmiarów. Auto straciło część punktu za ochronę klatki piersiowej w czasie zderzenia bocznego. Słabo w przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem - ochrona tylko marginalna. 'Dobra' ocena zabezpieczenia przed urazami odcinka szyjnego kręgosłupa.
Tylko na podstawie pomiarów obciążenia w trakcie zderzeń, Sorento zdobyło komplet punktów za ochronę dzieci. Głowy 3-latka i 1,5-rocznego dziecka są odpowiednio chronione przez foteliki. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna.
Słabe zabezpieczenie nóg pieszego ze strony krawędzi przedniej. Również ochrona jaką oferuje zderzak została oceniona na 'marginalną', chociaż niektóre centralne pola spisywały się dobrze. Większość krytycznych dla głowy dziecka obszarów maski wypadło słabo. Jeśli chodzi o dorosłego dobra ochrona centralnej części maski, ale słabo wzdłuż brzegów, gdzie zaobserwowano sztywne elementy.
System stabilizacji pojazdu (ESC) jest standardowym wyposażeniem wszystkich wariantów Sorento. Auto posiada również system przypominający o zapięciu przednich pasów.