Przedział pasażerski KIA Sorento pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako słaba. Odczyty z manekinów wykazały słabą ochronę prawej kości udowej kierowcy. Mimo, iż inne odczyty z manekinów były dobre, ochrona została oceniona jako marginalna ze względu na konstrukcję deski rozdzielczej, która może powodować zwiększenie ryzyka dla osób o różnych rozmiarach lub siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się Sorento, w pewnych obszarach, wykazała duże deformacje. W związku z tym do wyniku ogólnego została doliczona drobna kara, za ryzyko jakie stanowi to dla drugiego pojazdu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera siedzącego na tylnym siedzeniu, była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla klatki piersiowej oceniono jako co najmniej wystarczającą. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako wystarczające. Sorento wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten podczas testów działał dobrze, zapewniając dobrą ochronę głowy obu pasażerów na przednich siedzeniach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Sorento posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania po kolizyjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec udziałowi pojazdu w zderzeniu wtórnym. Pojazd posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę obu manekinów poza szyjką 10-cio letniego manekina dla której ochrona była znikoma. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. W związku z czym Sorento uzyskał maksymalną ilość punktów za tę część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Sorento został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą lub odpowiednią ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy została oceniona jako słaba. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych, rowerzystów, a także innych pojazdów. W testach reakcja systemu na pieszych była odpowiednia, a w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić kolizję. W przypadku rowerzystów była dobra. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.
Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia. Oprócz przypomnienia o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, Sorento posiada system monitorowania zmęczenia kierowcy. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszonego stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Sorento w wyposażeniu standardowym wyposażony jest w system rozpoznawaniu znaków drogowych, oparty na kamerach, który identyfikuje lokalne ograniczenie prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika.