Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. W poduszce powietrznej kierowcy panowało niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec nadmiernemu zapadaniu się głowy w poduszkę powietrzną. W rezultacie ochrona głowy została obniżona do wystarczającej. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud, zarówno kierowcy, jak i pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla kierowcy i tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Rio zdobyło maksymalną ilość punktów w tych próbach. Testy wykonane na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu, natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała mierną ochronę tej części ciała. Rio posiada, jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa, autonomiczny system hamownia awaryjnego, ale wyniki jego prób nie są zawarte w tej ocenie.
W próbie zderzenia czołowego, bazując na odczytach przeciążeń klatki piersiowej manekina 6-letniego, ochrona tej części ciała została oceniona jako mierna. W pozostałych przypadkach ochrona 6-cio i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Rio jest zaprojektowane, mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane, z wyjątkiem uniwersalnego fotelika Grupy II/III, który był niestabilny na środkowym miejscu tylnej kanapy.
Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach, również miednica była dobrze chroniona; Rio zdobywa maksymalną ilość punktów w tych próbach. Opcjonalny, autonomiczny system hamowania awaryjnego, potrafi wykrywać pieszych, ale wyniki jego działania nie są zawarte w tej ocenie standardowego wyposażenia.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Autonomiczny system hamowania awaryjnego i asystent pasa ruchu są częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa, którego wyniki nie są zawarte w tej ocenie.