Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 465 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Rio 1.2 GLS

Kia Rio 1.2 GLS
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1040 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
62%
Zabezpieczenie przechodnia
25%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.5 pkt | 85 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. W poduszce powietrznej kierowcy panowało niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec nadmiernemu zapadaniu się głowy w poduszkę powietrzną. W rezultacie ochrona głowy została obniżona do wystarczającej. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud, zarówno kierowcy, jak i pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla kierowcy i tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Rio zdobyło maksymalną ilość punktów w tych próbach. Testy wykonane na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu, natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała mierną ochronę tej części ciała. Rio posiada, jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa, autonomiczny system hamownia awaryjnego, ale wyniki jego prób nie są zawarte w tej ocenie.

Uderzenie przodem
6,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.2 pkt | 84 %

W próbie zderzenia czołowego, bazując na odczytach przeciążeń klatki piersiowej manekina 6-letniego, ochrona tej części ciała została oceniona jako mierna. W pozostałych przypadkach ochrona 6-cio i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Rio jest zaprojektowane, mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane, z wyjątkiem uniwersalnego fotelika Grupy II/III, który był niestabilny na środkowym miejscu tylnej kanapy.

Bazowa ocena auta
22,4pkt

Uderzenie z przodu
14,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior III
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

26 pkt | 62 %

Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach, również miednica była dobrze chroniona; Rio zdobywa maksymalną ilość punktów w tych próbach. Opcjonalny, autonomiczny system hamowania awaryjnego, potrafi wykrywać pieszych, ale wyniki jego działania nie są zawarte w tej ocenie standardowego wyposażenia.

Głowa
14,0 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 25 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Autonomiczny system hamowania awaryjnego i asystent pasa ruchu są częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa, którego wyniki nie są zawarte w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia