Picanto nie wypadł najlepiej. Jednak udało mu się zdobyć minimalną liczbę punktów, konieczną by otrzymać 3 gwiazdki. To dosyć niezadowalający wynik jak na nowy model w porównaniu do osiągów konkurencji w ostatnich latach. Jednak ochrona dziecka na wysokim poziomie, w przeciwieństwie do ochrony pieszego. Kia zdecydowała się na testy z zamontowanymi bocznymi poduszkami, które w niektórych rejonach Europy są oferowane jako wyposażenie dodatkowe. Rezultaty ukazano powyżej, jednak nie zawierają one pełnych wyników. Negatywnie na ocenę wpłynęło otwarcie się drzwi w trakcie testów.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
936 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
System zabezpieczeń zawiera pojedyncze powiązane poduszki powietrzne oraz pasy wraz z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Pomimo stabilnej konstrukcji, obciążenie manekinów było dość wysokie. Dodatkowo twarde elementy poniżej deski rozdzielczej stanowią zagrożenie dla kierowcy i pasażera. Minusem jest również duże przesunięcie kierownicy i pedału hamulcowego. W konsekwencji oceniono wnętrze kabiny pasażerskiej jako "nieprzyjazne".
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Picanto również w tym rodzaju testów nie popisał się. Klatka piersiowa oraz brzuch manekina są wysoko przeciążone. Podobnie kręgosłup oraz plecy.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
7 pkt (44%)
|
Zderzenie boczne |
10 pkt (63%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
6 pkt (21%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
37 pkt (86%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
55 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Tylko obszary krytyczne dla głowy dorosłego pieszego oferują jakąkolwiek amortyzację. Zderzak i krawędź przednia są "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka |
Trwała etykieta ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Jednak jest ona umieszczona tylko na osłonie przeciwsłonecznej. Ochrona oferowana dzieciom jest bardzo dobra. Starsze dziecko zostało umieszczone w foteliku przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus, zastosowano również mocowania ISOFIX. Do montażu fotelika tyłem Britax Romer BabySafe 1,5-rocznego pasażera użyto pasa dorosłego. Niestety podczas zderzenia czołowego obciążenie szyi młodszego dziecka było wysokie.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy
|