Podczas testy zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan, ud i miednicy kierowcy, a także dobrą ochronę pasażera z przodu. Kia wykazała, że podobny poziom ochrony przewidziany jest dla pozostałych pasażerów zajmujących inne miejsca. Test bariery bocznej wykazał dobrą ochronę dla większości regionów ciała, z odpowiednią ochroną klatki piersiowej. Jednak otwarcie się drzwi podczas uderzenia boczne uznano za karalne. W cięższym teście słupa bocznego, drzwi pozostały całkowicie zamknięte. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Siedzenia i zagłówki zapewniają marginalną ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył samochodu.
W teście zderzenia bocznego ochrona dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego siedzącego na przednim siedzeniu w foteliku oceniona została jako odpowiednia. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kia Picanto dostarcza kierowcy jasne informacje o aktualnym statusie poduszek powietrznych. Stałe etykiety informują o niebezpieczeństwie związanym z nieodpowiednim ustawieniem fotelika w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej.
Maska zapewnia słabą lub marginalną ochronę w większości obszarów, które mogą być uderzone przez głowę pieszego. Podobnie, przednia krawędź maski nie zapewnia dobrej ochrony dla nóg pieszego. Tylko zderzak otrzymał maksymalną liczbę punktów, oferując dobrą ochronę pieszego we wszystkich obszarach testowych.
Elektroniczna kontrola stabilności jest dostępna jako opcja. Jako wyposażenie standardowe nie spełnia wymagań Euro NCAP 2011 i system nie był oceniony. Przypomnienie o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc jest standardowym wyposażeniem Kia Picanto.