Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Bazując na odczytach ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej kierowcy, została oceniona jaki mierna. W próbie zderzenia na pełnej szerokości, ze sztywną barierą, odnotowane wysokie przeciążenia, wskazały słabą ochronę głowy tylnego pasażera i mierną ochronę klatki piersiowej. Ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, Picanto zdobyło maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa. Próby działania systemu przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem kolizji przy wszystkich prędkościach testu.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów dotyczące przeciążeń szyi, wskazały słabą ochronę tej części ciała dla manekina 10-letniego. Ochrona klatki piersiowej manekina 6-letniego, została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona manekina 6-letniego była dobra. Natomiast dla manekina 10-letniego, siedzącego od strony uderzenia, ochrona klatki piersiowej była bardzo słaba, a głowa doznała kontaktu z wnętrzem samochodu. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest wyraźna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Na środkowym miejscu tylnej kanapy nie można umieścić uniwersalnych fotelików dziecięcych korzystających w pasów bezpieczeństwa. W pozostałych przypadkach, foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona głowy potrąconego pieszego była przeważnie mierna albo słaba na powierzchni maski, z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ale ochrona miednicy była zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi rezultatami.
Jako standardowe wyposażenie, Picanto posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa. Próby jego działania przy prędkościach pozamiejskich, wskazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji w większości scenariuszy testu.