Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Bazując na odczytach ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej kierowcy, została oceniona jaki mierna. W próbie zderzenia na pełnej szerokości, ze sztywną barierą, odnotowane wysokie przeciążenia, wskazały słabą ochronę głowy tylnego pasażera i mierną ochronę klatki piersiowej. Ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, Picanto zdobyło maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa, ale skuteczność jego działania nie jest zawarta w tej ocenie.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów dotyczące przeciążeń szyi, wskazały słabą ochronę tej części ciała dla manekina 10-letniego. Ochrona klatki piersiowej manekina 6-letniego, została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona manekina 6-letniego była dobra. Natomiast dla manekina 10-letniego, siedzącego od strony uderzenia, ochrona klatki piersiowej była bardzo słaba, a głowa doznała kontaktu z wnętrzem samochodu. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest wyraźna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Na środkowym miejscu tylnej kanapy nie można umieścić uniwersalnych fotelików dziecięcych korzystających w pasów bezpieczeństwa. W pozostałych przypadkach, foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona głowy potrąconego pieszego była przeważnie mierna albo słaba na powierzchni maski, z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ale ochrona miednicy była zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi rezultatami.
Jako standardowe wyposażenie, Picanto posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa i analiza jego działania nie jest zawarta w tej ocenie.