Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 476 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Picanto 1.0 GLS

Kia Picanto 1.0 GLS
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
899 kg
Wynik testu
79%
Ochrona dorosłego
64%
Ochrona dziecka
54%
Zabezpieczenie przechodnia
25%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30.3 pkt | 79 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Bazując na odczytach ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej kierowcy, została oceniona jaki mierna. W próbie zderzenia na pełnej szerokości, ze sztywną barierą, odnotowane wysokie przeciążenia, wskazały słabą ochronę głowy tylnego pasażera i mierną ochronę klatki piersiowej. Ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, Picanto zdobyło maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa, ale skuteczność jego działania nie jest zawarta w tej ocenie.

Uderzenie przodem
6,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

31.6 pkt | 64 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów dotyczące przeciążeń szyi, wskazały słabą ochronę tej części ciała dla manekina 10-letniego. Ochrona klatki piersiowej manekina 6-letniego, została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona manekina 6-letniego była dobra. Natomiast dla manekina 10-letniego, siedzącego od strony uderzenia, ochrona klatki piersiowej była bardzo słaba, a głowa doznała kontaktu z wnętrzem samochodu. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest wyraźna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Na środkowym miejscu tylnej kanapy nie można umieścić uniwersalnych fotelików dziecięcych korzystających w pasów bezpieczeństwa. W pozostałych przypadkach, foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
15,3pkt

Uderzenie z przodu
8,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
6,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
5,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
R?mer KidFix II XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior III
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

22.8 pkt | 54 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego była przeważnie mierna albo słaba na powierzchni maski, z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ale ochrona miednicy była zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi rezultatami.

Głowa
13,8 pkt
Miednica
3,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 25 %

Jako standardowe wyposażenie, Picanto posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa i analiza jego działania nie jest zawarta w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia