Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 482 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Niro standard

Kia Niro standard
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1682 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
75%
Zabezpieczenie przechodnia
60%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.7 pkt | 91 %

Przedział pasażerski modelu Niro pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Kia wykazała, że podobny poziom ochrony zostałby zapewniony osobom o różnych rozmiarach i siedzącym w różnych pozycjach. Pomiar przemieszczenia pedałów wskazał na marginalną ochronę stóp i kostek kierowcy. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania oraz analiza odkształconej bariery po zakończeniu badania wykazały, że Niro byłby łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy, jak i pasażera z tyłu. Zarówno w teście zderzenia z barierą boczną, jak i w bardziej dotkliwym uderzeniu w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Kontrola przemieszczania się (stopień wyrzucenia ciała na drugą stronę pojazdu w przypadku uderzenia z dalekiej strony) okazała się marginalna. Niro posiada środek zaradczy łagodzący obrażenia pasażerów w takich zderzeniach, który dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa. Niro posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który po uderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć wtórnych kolizji.

Uderzenie przodem
13,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,4pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.2 pkt | 84 %

W badaniu zderzenia czołowego, ochrona 6-letniego manekina była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała; ochrona 10-letniego manekina była również dobra, z wyjątkiem odpowiedniej ochrony szyi. W badaniu z użyciem bariery bocznej odczyty manekina dotyczące przyspieszenia głowy manekina dziesięcioletniego wykazały słabą ochronę tego obszaru ciała, prawdopodobnie związaną z zapadaniem się poduszki powietrznej, natomiast ochrona wszystkich pozostałych obszarów krytycznych była dobra zarówno w przypadku manekinów sześcio-, jak i dziesięcioletnich. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić zastosowanie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje jasne informacje dotyczące stanu poduszki powietrznej, a system został nagrodzony. Wszystkie foteliki, dla których zaprojektowano Niro, można było prawidłowo zamontować i ustawić.

Bazowa ocena auta
22,2pkt

Uderzenie z przodu
15,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
6,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix 2 R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Booster Basic / Junior III
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

40.6 pkt | 75 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w przeważającej mierze dobra lub wystarczająca, przy czym słabe wyniki odnotowano u podstawy przedniej szyby i na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych; ochrona okolic miednicy była również dobra we wszystkich miejscach badania. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Niro może reagować na niechronionych użytkowników dróg, a także na inne pojazdy. System osiągnął odpowiednie wyniki w testach reakcji na pieszych i dobre wyniki w testach z wykorzystaniem celów reprezentujących rowerzystów, przy czym w większości scenariuszy udało się uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
13,0 pkt
Głowa
15,6 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
27,6 pkt
AEB Pieszy
5,9pkt
AEB Rowerzysta
7,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.7 pkt | 60 %

Niro jest standardowo wyposażony w system AEB z kamerą, ale opcjonalny pakiet bezpieczeństwa "DriveWise" dodaje radar. W testach reakcji tego systemu na inne pojazdy wypadł on dobrze, z poprawioną wydajnością na całym obwodzie w porównaniu do standardowego samochodu, a w szczególności dobrze reagował na samochody przecinające jego drogę. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, obejmujący wykrywanie pasażerów, jest montowany standardowo na przednich i tylnych siedzeniach. System 'Driver Awareness Warning' wykrywa również zmęczenie lub rozproszenie uwagi kierowcy i wysyła mu ostrzeżenie. System rozpoznawania znaków drogowych oparty na kamerze nie spełnił wymagań Euro NCAP i nie został nagrodzony. System wspomagania prędkości otrzymał kilka punktów za dokładność kontroli prędkości. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli ten zjedża z pasa ruchu, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,7 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision-Avoidance Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry