Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Niro pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca. Natomiast ochrona pasażerów tylnych siedzeń została oceniona jako słaba dla klatki piersiowej oraz bardzo słaba dla miednicy. Odczyty z manekinów wykazały, że wsunęła się pod pas bezpieczeństwa zamiast zostać prawidłowo przytrzymana. . W bocznym zderzeniu z barierą oraz w trudniejszej próbie zderzenia bocznego z słupem, Niro zdobyła maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Testy pokazały dobrą ochronę dla pasażerów przednich siedzeń oraz powstrzymanie głowy przed urazami kręgów szyjnych w próbie uderzenia z tyłu. Ocena geometryczna tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę. Dodatkowa ochrona przed urazami kręgów szyjnych jest dostępna przy Pakiecie Aktywnego Wspomagania Jazdy, który zawiera autonomiczny system awaryjnego hamowania działający przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego. System wypadł dobrze w testach Euro NCAP.
W czołowym teście zderzeniowym ochrona manekina dziecka 10-letniego była dobra poza ochroną szyi, która oceniona jako wystarczającą. Odczyty z manekina dziecka 6-letniego wykazały słabą ochronę klatki piersiowej oraz marginlany poziom ochrony szyi. W bocznym zderzeniu ochrona obu manekinów była dobra i Niro zdobyła maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić użycie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Do kierowca przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, system został doceniony. Wszystkie foteliki dla których Niro jest zaprojektowane mogą zostać w nim prawidłowo zamontowane z wyjątkiem Uniwersalnych Grupy I oraz Grupy II/III dla środkowego miejsca tylnej kanapy.
Maska zapewnia w większości dobrą lub wystarczającą ochronę przeciw urazom głowy z bardzo słabymi wynikami zarejestrowanymi wzdłuż krawędzi oraz na słupkach wzdłuż szyby. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszych we wszystkich badanych punktach. Ochrona miednicy była w większości dobra, chociaż zanotowano bardzo słabe wyniki na zewnętrznych krawędziach. Pakiet Aktywnego Wspomagania Jazdy zawiera autonomiczny system awaryjnego hamowania, który może wykrywać pieszych. System dobrze wypadł w testach Euro NCAP, zapobiegł wypadkom lub złagodził je w wielu scenariuszach.
Niro posiada standardowo przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla pasażerów przednich foteli. Ogranicznik prędkości jest również standardem razem z asystentem utrzymania pasa ruchu, który ostrzega kierowcę kiedy samochód wykracza poza linię wyznaczającą pas ruchu i łagodnie kieruje samochód z powrotem na właściwy tor. Autonomiczny system hamowania awaryjnego działa z prędkościami pozamiejskimi i sprawował się dobrze w czasie testów zapobiegając wypadkom w niektórych sytuacjach oraz zmniejszając prędkość zderzenia w innych.