Przedział pasażerski pojazdu EV6 pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Kia wykazała, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Na podstawie odczytów z manekina kierowcy dotyczących ugięcia klatki piersiowej, ochrona tej części ciała została oceniona jako marginalna. Ochrona podudzia również została oceniona jako marginalna. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście, wykazały, że EV6 byłaby łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. Z wyjątkiem klatki piersiowej pasażera siedzącego z tyłu, której ochrona była wystarczająca, wszystkie najważniejsze obszary ciała kierowcy i pasażera siedzącego z tyłu były dobrze chronione. Zarówno w teście zderzenia z boczną barierą, jak i w teście zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest odrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się marginalna. W EV6 zastosowano środek zaradczy, który łagodzi skutki takich zderzeń i który wypadł dobrze w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna siedzeń tylnych wykazała marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa. EV6 jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód jest również wyposażony w system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.
W teście zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra zarówno dla manekinów 6-, jak i 10-letnich. W teście zderzenia bocznego z barierą, na podstawie odczytów opóźnienia, ochrona głowy 10-letniego manekina została oceniona jako marginalna, natomiast w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, do których przystosowany jest samochód, mogą być prawidłowo umieszczone i zainstalowane.
Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w przeważającej mierze wystarczająca lub marginalna. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich punktach testowych, natomiast ochrona miednicy zapewniana przez przednią krawędź maski była zróżnicowana. EV6 jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników dróg oraz na inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych, system działał odpowiednio. Reakcja systemu na rowerzystów była dobra, a w wielu scenariuszach testowych udało się uniknąć kolizji.
EV6 jest wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. System AEB dobrze sprawdził się w testach reakcji na inne pojazdy, pozwalając uniknąć zderzenia w większości scenariuszy testowych. System asystenta prędkości łączy informacje z kamery, z mapami cyfrowymi w celu identyfikacji lokalnych ograniczeń prędkości i przedstawia te informacje kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeżeli zjeżdża on z pasa ruchu, a w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, interweniuje bardziej zdecydowanie.