Przedział pasażerski Ceed pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W poduszce powietrznej kierowcy panowało niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec nadmiernemu zapadaniu się głowy na poduszce i w efekcie nie udało się uniknąć kontaktu głowy z kierownicą. Mimo, że odczyty z manekinów nie wykazały krytycznych wartości obrażeń, wynik został obniżony i ochrona tej części ciała zostało pomniejszona do wystarczającej. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca, zarówno dla kierowcy jak i tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Ceed zdobył maksymalną ilość punktów w tej próbie. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty dotyczące sił działających na ramię manekina wykazały, że ta część ciała przyjęła dużą część obciążenia, które w innym przypadku działałoby na żebra. W rezultacie, wynik dla klatki piersiowej został zdecydowanie obniżony i jej ochrona została oceniona jako bardzo słaba. Ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Ceed posiada w standardzie autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB). Jako część opcjonalnego Zaawansowanego Pakietu Wspomagania Kierowcy (Advanced Driving Assistance Pack), system jest dostępny z ulepszonymi możliwościami. W próbach działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, system wykazał się dobrą skutecznością działania.
Z wyjątkiem szyi manekina dziecka 10-cio letniego, dla której odczyty sił rozciągających wykazały mierną ochronę, wszystkie krytyczne obszary ciała były chronione dobrze lub wystarczająco w próbie zderzenia czołowego. W próbie zderzenia bocznego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów za tą cześć oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Ceed jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ale ochrona miednicy była zróżnicowana, z wynikami wahającymi się od dobrych do miernych. Ulepszony system AEB, który jest dostępny jako część opcjonalnego Zaawansowanego Pakietu Wspomagania Kierowcy (Advanced Driving Assistance Pack), reaguje na niechronionych użytkowników drogi, takich piesi i rowerzyści, tak samo jak na inne pojazdy. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych, natomiast w przypadku reakcji na rowerzystów skuteczność działania była na miernym poziomie.
Ceed posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu oraz interweniuje bardziej zdecydowanie w niektórych krytycznych sytuacjach. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości, pomaga uniknąć przekroczenia dozwolonej prędkości. Ulepszony system AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach rekcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich.