Przedział pasażerski Ceed pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W poduszce powietrznej kierowcy panowało niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec nadmiernemu zapadaniu się głowy na poduszce i w efekcie nie udało się uniknąć kontaktu głowy z kierownicą. Mimo, że odczyty z manekinów nie wykazały krytycznych wartości obrażeń, wynik został obniżony i ochrona tej części ciała zostało pomniejszona do wystarczającej. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca, zarówno dla kierowcy jak i tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Ceed zdobył maksymalną ilość punktów w tej próbie. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty dotyczące sił działających na ramię manekina wykazały, że ta część ciała przyjęła dużą część obciążenia, które w innym przypadku działałoby na żebra. W rezultacie, wynik dla klatki piersiowej został zdecydowanie obniżony i jej ochrona została oceniona jako bardzo słaba. Ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Ceed posiada w standardzie autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), działa on przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. W testach Euro NCAP system wykazał się dobrą skutecznością działania.
Z wyjątkiem szyi manekina dziecka 10-cio letniego, dla której odczyty sił rozciągających wykazały mierną ochronę, wszystkie krytyczne obszary ciała były chronione dobrze lub wystarczająco w próbie zderzenia czołowego. W próbie zderzenia bocznego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów za tą cześć oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Ceed jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ale ochrona miednicy była zróżnicowana, z wynikami wahającymi się od dobrych do miernych. System AEB występujący w standardowym wyposażeniu, reaguje jedynie na inne pojazdy i nie wykrywa niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści.
Ceed posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu oraz interweniuje bardziej zdecydowanie w niektórych krytycznych sytuacjach. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości, pomaga uniknąć przekroczenia dozwolonej prędkości. Będący standardowym wyposażeniem system AEB wykazał się wystarczającą skutecznością działania w próbach rekcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich.