Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 482 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Ceed 1.4T-GDI 'EX',

Kia Ceed 1.4T-GDI 'EX',
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1240 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
52%
Zabezpieczenie przechodnia
68%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.8 pkt | 88 %

Przedział pasażerski Ceed pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W poduszce powietrznej kierowcy panowało niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec nadmiernemu zapadaniu się głowy na poduszce i w efekcie nie udało się uniknąć kontaktu głowy z kierownicą. Mimo, że odczyty z manekinów nie wykazały krytycznych wartości obrażeń, wynik został obniżony i ochrona tej części ciała zostało pomniejszona do wystarczającej. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca, zarówno dla kierowcy jak i tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Ceed zdobył maksymalną ilość punktów w tej próbie. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty dotyczące sił działających na ramię manekina wykazały, że ta część ciała przyjęła dużą część obciążenia, które w innym przypadku działałoby na żebra. W rezultacie, wynik dla klatki piersiowej został zdecydowanie obniżony i jej ochrona została oceniona jako bardzo słaba. Ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Ceed posiada w standardzie autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), działa on przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. W testach Euro NCAP system wykazał się dobrą skutecznością działania.

Uderzenie przodem
6,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,4pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.9 pkt | 85 %

Z wyjątkiem szyi manekina dziecka 10-cio letniego, dla której odczyty sił rozciągających wykazały mierną ochronę, wszystkie krytyczne obszary ciała były chronione dobrze lub wystarczająco w próbie zderzenia czołowego. W próbie zderzenia bocznego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów za tą cześć oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Ceed jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,9pkt

Uderzenie z przodu
14,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Kidfix XP II
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

25.2 pkt | 52 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ale ochrona miednicy była zróżnicowana, z wynikami wahającymi się od dobrych do miernych. System AEB występujący w standardowym wyposażeniu, reaguje jedynie na inne pojazdy i nie wykrywa niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści.

Głowa
14,2 pkt
Miednica
5,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.9 pkt | 68 %

Ceed posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu oraz interweniuje bardziej zdecydowanie w niektórych krytycznych sytuacjach. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości, pomaga uniknąć przekroczenia dozwolonej prędkości. Będący standardowym wyposażeniem system AEB wykazał się wystarczającą skutecznością działania w próbach rekcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,8 pkt
Systemy AEB
1,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision-Avoidance Assist (FCA)
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry