Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych pasażerów zajmujących przednie miejsca. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów, zapewniając dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Jednak w cięższym teście słupa bocznego , ochrona klatki piersiowej i brzucha była niedostateczna lub marginalna. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.
Cee’d zdobył maksymalna liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w badaniach dynamicznych. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System jasno informujący kierowcę o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera został nagrodzony. W pojeździe umieszczona jest jasna informacja mówiąca o niebezpieczeństwie wypływającym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.
Ochrona zapewniona przez zderzak w przeważającej mierze była dobra. Jednak frontowa krawędź maski w większości testowanych obszarów zapewniała ochronę ocenioną jako marginalną. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka maska zapewniała dobrą ochronę. W przypadku obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej ochrona w przeważającej mierze była słaba lub marginalna.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości nie podlegał ocenie, ponieważ nie jest elementem wyposażenia standardowego. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja.