Ten duży Van marki Kia bardzo słabo wypada w testach. Kierowca oraz przedni pasażer ryzykują obrażenia głowy, klatki piersiowej i nóg. Kabina doznała znacznych uszkodzeń podczas zderzenia czołowego. Dodatkowo okazała się niestabilna. Najgorszy rezultat osiągnięto właśnie podczas tego rodzaju testów, głowa i klatka piersiowa kierowcy uderzyły w kierownicę, podłoga została uszkodzona, a pedały sterownicze przesunęły się w tył. Za to foteliki spisały się dużo lepiej spełniając wymagania Euro NCAP. Niestety po raz kolejny na ogólna ocenę negatywnie wpłynęła bardzo słaba ochrona pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Vany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
2220 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska doznała poważnych uszkodzeń. Naruszenie integralności przedniego panelu i dolnej części wnętrza sprawia, że ochrona klatki piersiowej, nóg czy stóp jest na bardzo niskim poziomie. Przesunięcie kierownicy dodatkowo powoduje niepełne działanie poduszki powietrznej. Twarde elementy deski rozdzielczej to kolejne potencjalne źródło obrażeń. Do ogólnie złej oceny przyczynia się również tylko 2-pktowy tylny centralny pas bezpieczeństwa.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych, Kia daje wynik na poziomie przeciętnej. Jednak głowa kierowcy uderzyła w belkę drzwi, a ramię miało kontakt z szybą.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
4 pkt (25%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
4 pkt (14%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
20 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Krytyczne dla głowy dziecka obszary przedniej części auta dają pewną amortyzację. Poza tym brak dodatkowej ochrony. Euro NCAP wierzy, że KIA w przyszłość weźmie pod uwagę bezpieczeństwo pieszych, by zaoferować im poważną ochronę. |
Zabezpieczenie dziecka |
Foteliki (przodem do kierunku jazdy dla starszego oraz tyłem - dla młodszego) zapewniają dobrą ochronę spełniając wszystkie wymagania Euro NCAP. Trwała etykieta na ochronie przeciwsłonecznej ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciw aktywnej poduszki powietrznej. Jednak jest ona napisana tylko w języku angielskim, co jest niewystarczające jak na auto skierowane na holenderski rynek.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy
|