Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 465 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Carens 1.7 diesel EX, LHD

Kia Carens 1.7 diesel EX, LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1555 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
76%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 94 %

Podczas testów zderzenia czołowego przedział dla podróżnych pozostał stabilny. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera zajmujących miejsca z przodu była dobra. Model pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony do pasażerów różnych wielkości i zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego czujniki na manekinach badające kompresję żeber wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

37 pkt | 76 %

Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej manekiny dzieci nie były odpowiednio zawarte w szkielecie fotelika, głowo była narażona na urazy spowodowane kontaktem z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy w jasny sposób informowany jest o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, model został nagrodzony. W pojeździe może być prawidłowo zainstalowana większość fotelików dla dzieci dostępnych na rynku.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
18,5pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
18,5pkt
Instrukcja
6,5pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Maxi Cosi Pearl
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 64 %

Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź zderzaka w większości obszarów zapewniała marginalną ochronę obszarów miednicy. Powierzchnia maski dostarcza przeważnie dobrą albo odpowiednią ochronę dla głowy uderzonego pieszego z słabym wynikiem wskazywanym tylko w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
15,4 pkt
Miednica
1,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 81 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje wszystkie siedzenia. Ogranicznik prędkości jest również standardowym wyposażeniem modelu, który spełnia wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia
Multimedia
Filmy
Zdjęcia