Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Jeep pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona przedniego pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra. Bazując na odczytach ściśnięcia klatki piersiowej, jej ochrona dla manekina siedzącego z tyłu została oceniona jako mierna, ale dla pozostałych części ciała była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i przyznana została pełna ilość punktów. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, bazując na odczytach silnego ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako bardzo słaba, jednak mimo tego, zarejestrowane wartości utrzymały się poniżej poziomu, przy którym ryzyko śmiertelnych obrażeń staje się niedopuszczalnie wysokie. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Compass posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego. Próby jego działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji przy wszystkich prędkościach testu.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu manekinów została oceniona jako dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem klatki piersiowej 6-letniego manekina, dla której odczyty przeciążeń wskazały słaby poziom ochrony. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów została oceniona jako dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest wyraźna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Compass jest zaprojektowany, mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również miednica była dobrze chroniona przez przednią część samochodu. Autonomiczny system hamownia awaryjnego nie posiada funkcji wykrywania pieszych.
Compass posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jedynie dla przednich siedzeń. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji w większości przypadków. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem, tak samo jak system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.