Od sierpnia 2003, Cherokee wyposażony jest w inteligentny system przypominający kierowcy o zapięciu pasa. Auto zostało nagrodzone dodatkowym punktem co pozwoliło zdobyć 4. gwiazdkę. Cherokee jest zaprojektowany szczególnie dla potrzeb konsumentów z USA. Potwierdza to szczególne zwrócenie uwagi na ochronę kolan niezabezpieczonego pasami kierowcy, co jest tam dozwolone. Jednak kierowca doświadcza zbyt wysokiego nacisku ze strony systemu bezpieczeństwa co naraża go dodatkowo na obrażenia. Foteliki dzieci są efektywne, szczególnie w trakcie zderzenia bocznego. Ochrona pieszego bardzo słaba.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta terenowe |
Nadwozie |
5-drzwiowy terenowy |
Masa |
1800 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja samochodu zapewnia dobrą ochronę. Po zderzeniu drzwi kierowcy nie uległy zniekształceniu, również podłoga pozostała w dobrym stanie. Niestety na skutek dużego odchylenia pedałów hamulcowego i sprzęgła stopy narażone są na obrażenia. Osłona na kolana nie zapewnia również pełnego bezpieczeństwa. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas. Dodatkowe zabezpieczenie to mechanizm uniemożliwiający zapięcie pasa jeśli fotel nie jest prawidłowo zamocowany.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Duński model Cherokee był testowany bez bocznych poduszek, ale spisywał się bardzo dobrze. Generalnie, wysokie auto 4x4 powinno dawać wynik powyżej przeciętnej w tym rodzaju testów. Niestety obciążenia pleców oraz klatki piersiowej kierowcy oraz pasażera są stanowczo zbyt wysokie.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
9 pkt (56%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
3 pkt (11%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
25 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Wyniki są bardzo słabe. Jeep stwierdza, że nie uwzględnił przy projekcie zabezpieczenia pieszego. Euro NCAP liczy, że w przyszłości się to zmieni. |
Zabezpieczenie dziecka |
Ten sam typ fotelika z mocowaniami ISOFIX zastosowano w przypadku dwójki dzieci. W trakcie zderzenia bocznego poziom bezpieczeństwa był na wysokim poziomie. Podczas czołowego głowa 3-latka nie była chroniona, a szyja młodszego jest narażona na skutek dużego obciążenia. Zastosowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy mogło by pomóc.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|