Cherokee to model projektowany z myślą o amerykańskich odbiorcach. Potwierdza to dodatkowa ochrona w obszarze kolan kierowcy. W USA nie ma obowiązku jazdy w zapiętych pasach. Generalnie, Cherokee spisuje się dobrze, był blisko zdobycia 4 gwiazdek. Niestety kierowca doznaje zbyt wysokiego obciążenia klatki piersiowej ze strony systemu zabezpieczeń. Foteliki dzieci zapewniają dobrą ochroną, szczególnie podczas zderzenia bocznego. Bardzo słaba ochrona pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta terenowe |
Nadwozie |
5-drzwiowy terenowy |
Masa |
1800 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja auta zapewnia dobre zabezpieczenie. Po zderzeniu drzwi oraz podłoga pozostały relatywnie nieuszkodzone. Jedynie duże przemieszczenie sprzęgła i hamulca rodzi pewne zagrożenie dla stóp kierowcy. Mimo dodatkowej osłony na kolana istnieje pewne ryzyko obrażeń. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas. Pozytywnie na ocenę wpływa również zastosowanie mechanizmu uniemożliwiającego zapięcie pasa przy niedokładnym umocowaniu fotela.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Duński model Cherokee nie jest wyposażony w boczne poduszki powietrzne, ale zapewnia dobrą ochronę. Generalnie, wysokie auto 4x4 powinno zapewniać bezpieczeństwo powyżej przeciętnej w tym rodzaju testu. Niestety zanotowano duży nacisk na klatkę piersiową kierowcy oraz plecy.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
9 pkt (56%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
3 pkt (11%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
25 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka |
W przypadku obu młodszych pasażerów zastosowano ten sam typ fotelika z mocowaniami ISOFIX. Ochrona głowy w trakcie zderzenia bocznego jest bardzo dobra. Podczas czołowego głowa 3-latka nie jest zabezpieczona, a 1,5-roczne dziecko ryzykuje obrażenia szyi. Sytuację polepszyło by zastosowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy. |
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|