Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia manekinów wykazały słabą ochronę kolan kierowcy oraz pasażera. Elementy deski rozdzielczej stanowią jednak ryzyko obrażeń dla osób innych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach, ochrona kolan/ud/miednicy w tym obszarze została oceniona na marginalną. Maksimum punktów XF otrzymał za test zderzenia bocznego, wszystkie miejsca były odpowiednio zabezpieczone. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, obciążenie żeber wykazało słabą ochronę klatki piersiowej. Fotele i zagłówki zapewniają marginalną osłonę szyjnych odcinków kręgosłupa w czasie kolizji tyłem.
W trakcie zderzenia czołowego przednie przesunięcie głowy 3-latka, siedzącego w foteliku przodem, nie było nadmierne, oba manekiny były dobrze chronione przez foteliki. Poduszka powietrzna pasażera nie może zostać dezaktywowana by umożliwić montaż fotelika tyłem. Etykiety ostrzegające przed niebezpieczeństwem montażu fotelika przy aktywnej poduszce nie są dostatecznie jasne. Fotelik 1,5-rocznego dziecka posiada instrukcje i etykietę ostrzegającą nietrwale przymocowaną - za to w testach odjęto punkty.
XF jest wyposażony w aktywną maskę. Jeśli czujnik wykryje, że uderzono w pieszego system podniesie maskę ponad struktury silnika. Dodatkowa przestrzeń zapewnia ochronę głowie pieszego. Jednak testy wykazały, że system nie jest na tyle czuły na ile wymaga tego EURO NCAP. Testy uderzenia głowy dziecka oceniono przy nieaktywnym systemie. W większości krytycznych obszarów osłona była bardzo słaba, choć w niektórych dobra. Podobnie w przypadku głowy dorosłego - różne poziomy ochrony. Przednia krawędź nie zdobyła ani jednego punktu za ochronę nóg pieszego, za to komplet punktów dla zderzaka.
XF posiada ESC w standardzie. System przypominający o zapięciu przednich pasów również jako wyposażenie standardowe. Aktywny ogranicznik prędkości do również wyposażenie standardowe jednak nie spełnia wymogów EURO NCAP i nie został uwzględniony.