Przedział pasażerski I-PACE pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Jaguar pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach, oprócz prawego kolana i uda pasażera, których ochrona została oceniona jako mierna. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, ochrona klatki piersiowej była dostateczna zarówno dla kierowcy jak i tylnego pasażera; ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego oraz w próbie zderzenia bocznego z barierą, ochrona manekina dziecka 6-cio oraz 10-letniego była dobra lub dostateczna dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których I-PACE jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
I-PACE posiada aktywną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a poduszki powietrzne podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów pod spodem. Jaguar pokazała, że system wykrywał pieszych o odmiennej posturze, w szerokim zakresie prędkości, więc samochód został przetestowany z napełnioną poduszką. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego przeważnie wahała się od miernej do dobrej. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była również przeważnie dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. W większości prób funkcjonowania, system wykazał się dobrą skutecznością, unikając lub łagodząc skutki kolizji również w warunkach nocnych w przypadku pieszych.
I-PACE posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się dobrą lub dostateczną skutecznością działania w różnych próbach przy prędkościach pozamiejskich. Będący standardowym wyposażeniem, asystent pasa ruchu, pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu i może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach alarmowych. Ustawiany przez kierowcę ogranicznik prędkości pomaga utrzymać kontrolę nad prędkością samochodu.