Jaguar F-Pace dzieli znaczną cześć swojej konstrukcji z Range Roverem Velar, testowanym przez Euro NCAP w październiku 2017 roku. Próby zostały przeprowadzone w obszarach, gdzie można było spodziewać się różnic, ale w niektórych przypadkach rezultaty Velara zostały użyte w tej ocenie. Przedział pasażerski F-Pace pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona kolan i ud była dobra dla obu manekinów; podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, bazując na odczytach ściśnięcia żeber manekina, ochrona klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna. W pozostałych przypadkach, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w poważniejszej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i F-Pace zdobył maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobry poziom ochrony kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wskazała mierny poziom ochrony kręgosłupa szyjnego. F-Pace posiada w standardzie autonomiczny system hamownia awaryjnego. Próby działania systemu przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem kolizji przy prawie wszystkich prędkościach testu.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekinów 6-cio i 10-letniego, była dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem szyi manekina 10-letniego, której ochrona, bazując na odczytach napreżeń szyi, została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których F-Pace jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski, z kilkoma słabymi i bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, podczas gdy ochrona obszaru miednicy była bardziej zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi wynikami. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych i wypadł dobrze w próbach skuteczności działania tej funkcji, zdobywając maksymalną ilość punktów, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji we wszystkich scenariuszach testu.
Próby autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji we wszystkich próbach. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc, tak samo jak sterowany manualnie ogranicznik prędkości oraz system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.