Szukaj
Jaguar
Jaguar
4,2 (493 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Jaguar w pigułce

Test euroncap Jaguar F-Pace 20d AWD

 Jaguar F-Pace 20d AWD
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1874 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
80%
Zabezpieczenie przechodnia
72%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.5 pkt | 93 %

Jaguar F-Pace dzieli znaczną cześć swojej konstrukcji z Range Roverem Velar, testowanym przez Euro NCAP w październiku 2017 roku. Próby zostały przeprowadzone w obszarach, gdzie można było spodziewać się różnic, ale w niektórych przypadkach rezultaty Velara zostały użyte w tej ocenie. Przedział pasażerski F-Pace pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona kolan i ud była dobra dla obu manekinów; podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, bazując na odczytach ściśnięcia żeber manekina, ochrona klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna. W pozostałych przypadkach, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w poważniejszej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i F-Pace zdobył maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobry poziom ochrony kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wskazała mierny poziom ochrony kręgosłupa szyjnego. F-Pace posiada w standardzie autonomiczny system hamownia awaryjnego. Próby działania systemu przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem kolizji przy prawie wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,9pkt
AEB Miasto
2,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekinów 6-cio i 10-letniego, była dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem szyi manekina 10-letniego, której ochrona, bazując na odczytach napreżeń szyi, została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których F-Pace jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
23,0pkt

Uderzenie z przodu
15,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax KidFix XP SICT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Safety 1st Manga
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

33.9 pkt | 80 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski, z kilkoma słabymi i bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, podczas gdy ochrona obszaru miednicy była bardziej zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi wynikami. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych i wypadł dobrze w próbach skuteczności działania tej funkcji, zdobywając maksymalną ilość punktów, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji we wszystkich scenariuszach testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
6,0 pkt
Głowa
17,5 pkt
Miednica
4,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.7 pkt | 72 %

Próby autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji we wszystkich próbach. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc, tak samo jak sterowany manualnie ogranicznik prędkości oraz system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
2,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry