Przedział pasażerski ISUSU D-MAX pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna. Odczyty z manekinów wykazały słabą ochronę prawego kolana kierowcy. Mimo, iż inne odczyty z manekinów były dobre, ochrona została oceniona jako marginalna ze względu na konstrukcję deski rozdzielczej, która może powodować zwiększenie ryzyka dla osób o różnych rozmiarach lub siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się D-MAX, w pewnych obszarach, wykazała duże deformacje. W związku z tym do wyniku ogólnego została doliczona drobna kara, za ryzyko jakie stanowi to dla drugiego pojazdu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera była dobra, poza klatką piersiową pasażera siedzącego na tylnym siedzeniu. Ochronę klatki piersiowej oceniono jako marginalną. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla klatki piersiowej również została oceniona jako dobra, w związku z czym D-MAX uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako wystarczające. D-MAX wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten podczas testów działał dobrze, zapewniając dobrą ochronę głowy obu pasażerów na przednich siedzeniach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. D-MAX posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania po kolizyjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec udziałowi pojazdu w zderzeniu wtórnym. Pojazd posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.
W próbie zderzenia czołowego, jak i bocznego zderzenia z barierą ochrona obu manekinów byłą dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, w związku z czym D-MAX uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Z wyjątkiem jednego systemu montowania: i-Size, na tylnych zewnętrznych siedzeniach, wszystkie typy fotelików, dla których D-MAX został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni. Zderzak zapewnił dobrą lub wystarczającą ochronę dla nóg pieszego, a ochrona miednicy również była dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych, rowerzystów, a także innych pojazdów. W testach reakcja systemu na pieszych była odpowiednia, a w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić kolizję. W przypadku rowerzystów była marginalna. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.
Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia. Oprócz przypomnienia o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, D-MAX posiada system monitorowania zmęczenia kierowcy. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszonego stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. D-MAX w wyposażeniu standardowym wyposażony jest w system rozpoznawaniu znaków drogowych, oparty na kamerach, który identyfikuje lokalne ograniczenie prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika.