Przedział dla podróżnych Q50 pozostał stabilny podczas testów zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażer zajmującego miejsce z przodu. Infiniti pokazał, że podobny poziom ochrony będzie dostarczony do pasażerów innych rozmiarów i zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznym czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Jednakże w teście okazało się, że boczne poduszki powietrzne nie gwarantują ochrony dla obszarów tułowia i miednicy, za co model został ukarany. Po teście słupa bocznego zauważono, że poduszka powietrzna, która chroni klatkę piersiową i miednicę może zostać przycięta przez drzwi i zostać podarta, co powoduje znaczną redukcję poziomu zabezpieczenia. Ochrona klatki piersiowej i miednicy była marginesowa. Kwestie te są ponownie badanie z prośbą o ponowną ocenę przez Euro NCAP. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci, informacje te będą aktualizowane w podręczniku użytkownika.
Model wyposażony jest w ?aktywną? maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają gdy pieszy zostaje uderzony i automatycznie podnoszą maskę by zapewnić lepszą ochronę przed twardą strukturą poniżej. Wykazano na drodze testów, że system działa poprawnie przy szeregu różnych prędkości oraz różnych rozmiarów pieszych. Wyniki testu wykazały dobrą lub odpowiednią ochronę głowy pieszego na całej powierzchni maski, z kilkoma słabymi punktami w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była ogólnie kiepska i model nie zdobył żadnych punktów w tym obszarze.
Model Q5 wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje wszystkie siedzenia. Ogranicznik prędkości jest dostępny i spełnia wymogi dla systemów tego typu.