Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,3 (5 114 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Test euroncap Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI HEV GLS, LHD

Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI HEV GLS, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1633 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
70%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 86 %

Przedział pasażerski pojazdu Hyundai Tucson pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Hyundai pokazał, że podobny poziom ochrony nóg będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna. Analiza bariery, z którą zderzył się Tucson, wykazała, że Hyundai byłby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała, za wyjątkiem klatki piersiowej kierowcy, której ochrona była marginalna. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca, dzięki czemu pojazd uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Hyundai Tucson został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Testy poduszki wypadły dobrze, zapewniając dobra ochronę. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako wystarczająca. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Hyundai Tucson, w standardzie, został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym uderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.

Uderzenie przodem
12,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
12,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.8 pkt | 87 %

Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, Tucson zapewniał dobrą lub wystarczającą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Tucson został zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,8pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KIDFIX2 R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.1 pkt | 66 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w prawie wszystkich testowanych miejscach, poza słupkami szyby czołowej, gdzie ochrona była słaba. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była przeważnie słaba. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na pieszych została oceniona jako odpowiednia, natomiast reakcja na rowerzystów była dobra.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
12,3 pkt
Głowa
16,2 pkt
Miednica
1,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
23,8 pkt
AEB Pieszy
5,1pkt
AEB Rowerzysta
7,2 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

11.3 pkt | 70 %

Hyundai Tucson został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia. Podstawowy system AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł marginalnie w reakcji na inne samochody. Bardziej zaawansowany system AEB jest dostępny jako opcja, w związku z czym nie został wzięty pod uwagę w momencie oceny. System wspomagania prędkości informuje kierowcę o lokalnym limicie i może automatycznie ustawić ogranicznik prędkości na odpowiednią prędkość. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
1,7 pkt
Systemy AEB
2,9 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision-Avoidance Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny