Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Vany |
Nadwozie | minivan |
Masa | 1909 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kierowca i pasażer ryzykują poważnymi obrażeniami klatki piersiowej. Podczas gdy kabina pozostaje stabilna w trakcie zderzenia, panel drzwi uległ zniekształceniu. Były również oznaki uszkodzenia zawiasów drzwi. Twarde elementy deski rozdzielczej stanowią duże ryzyko dla kolan kierowcy, lepiej w przypadku pasażera. Dodatkowym minusem jest tylko 2-pktowy tylny centralny pas, który nie zapewnia wystarczającej ochrony.
Wysokie położenie siedzeń w aucie pomaga uchronić przemieszczającego się kierowce przed krytycznymi punktami, które mogły by być źródłem obrażeń. Jednak mimo to istnieje pewne ryzyko uszkodzenia brzucha.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 6 pkt (38%) |
Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 9 pkt (32%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 26 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Przednia część maski auta zapewnia amrotyzację dla głowy potencjalnego potrąconego pieszego. Hyundai powinien popracowań nad zwiększeniem bezpieczeństwa tego obszaru. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Dwójka "dzieci" została umieszczona w fotelikach przodem do kierunku jazdy. Jednak etykiety do nich przymocowane są łatwe do usunięcia i zgubienia. Zanotowano jednak obecność rysunku na końcu przedniego panelu oraz nalepki tekstowej na osłonie przeciwsłonecznej (w jednym języku). Niestety żadna nie ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Dzieci są dobrze chronione w trakcie zderzenia bocznego. Podczas czołowego starsze dziecko ryzykuje uszkodzeniami głowy i klatki piersiowej, a młodsze szyi i klatki piersiowej. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy |