Santa Fe jest przestronnym autem off-road, który dzięki wysokiemu ustawieniu foteli zapewnia dobrą ochroną. Jednak kabina pasażerska okazała się niestabilna. Wyniki testu zderzenia czołowego są niezadowalające, zagrożenie bezpieczeństwa klatki piersiowej i nóg kierowcy. W porównaniu, rezultat 4x4 podczas zderzenia bocznego był bardzo dobry mimo braku bocznych poduszek. Obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera w trakcie zderzenia czołowego jest stanowczo zbyt duże. Poza tym foteliki spisywały się dobrze. Niestety słaba ochrona pieszego. Tylko obszar krytyczny dla głowy dziecka daje minimalną amortyzacje.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta terenowe |
Nadwozie |
terenowy |
Masa |
1785 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Siedzenia i poduszki powietrzne prawidłowo chronią głowę i szyję. Jednak nacisk na klatkę piersiową pasażerów jest zbyt wysoki. Rama drzwi wykrzywiła się, przedni panel również uległ uszkodzeniom przez co konstrukcja przestała być stabilna. Hyundai poinformował o nowym projekcie przedniej belki. Twarde elementy dolnej części deski rozdzielczej grożą potencjalnymi obrażeniami kierowcy oraz pasażera. Pojedynczy tylny centralny pas zapewnia niski poziom ochrony w porównaniu z często stosowanym 3-pktowym.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Wyniki tego testu były na wysokim poziomie. Głównie ze względu na odpowiednie położenie foteli z uwagi na auto off-road. Dodatkowy plus za dobry rezultat bez bocznych poduszek powietrznych.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
9 pkt (56%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
4 pkt (14%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
26 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Jedna gwiazdka to przeciętny wynik tego rodzaju testu w autach off-road. Jeden obszar maski daje dobrą amortyzację, reszta przodu auta jest "nieprzyjazna". |
Zabezpieczenie dziecka |
Zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy montowane przy pomocy mocowań ISOFIX. Młodsze dziecko ryzykuje obrażeniami szyi, co częste przy takim ustawieniu. Polecane są foteliki tyłem w tym przypadku. Zanotowano obecność trwałych etykiet po obu stronach osłony przeciwsłonecznej, które ostrzegają przed stosowaniem fotelika tyłem na przeciw aktywnej poduszki. Jednak rysunek ACEA nie zawiera tekstowego objaśnienia.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|