Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Hyundai pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy oraz dobra i dostateczna dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kierowcy. Niestety, kurtynowa poduszka powietrzna została przytrzymana przez wykończenie słupka C i nie napełniła się prawidłowo. Ponadto, podczas napełniania na poduszce zauważono rozdarcie. Hyundai zbadał rozdarcie i zmienił sposób mocowania poduszki w samochodach będących w produkcji oraz ogłosił akcję serwisową dla wszystkich samochodów z panoramicznym dachem. Właściciele są zachęcani do zabrania swoich samochodów do serwisu, kiedy zostaną o to poproszeni. Próba bocznego zderzenia z barierą została powtórzona ze zmienionym mocowanie poduszki powietrznej i rozdarcie nie wystąpiło. Natomiast poduszka nadal nie napełniła się prawidłowo i ochrona głowy kierowcy, w próbie bocznego zderzenia z barierą oraz z słupem, została obniżona do dostatecznej. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna, z wyjątkiem szyi manekina dziecka 10-letniego, której ochrona, w oparciu o odczyty z manekinów dotyczące naprężeń szyi, została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Santa Fe jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub dostateczna, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony na podszybiu oraz słupkach przednich. Ochrona nóg pieszego była dobra lub dostateczna, podczas gdy ochrona miednicy była dobra lub mierna. System AEB wykazał się dostateczną skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych, ale w przypadku scenariuszy z rowerzystami była ona mierna.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich, unikając lub łagodząc kolizje we wszystkich scenariuszach testu. Asystent pasa ruchu pomaga powstrzymać samochód przed opuszczeniem pasa ruchu, ale również jest zdolny do interwencji w bardziej krytycznych sytuacjach alarmowych. Ustawiany przez kierowcę ogranicznik prędkości pomaga utrzymać kontrolę nad prędkością samochodu. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla wszystkich miejsc, włącznie z miejscami w trzecim rzędzie.